سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

شبکه سی ان ان کریس کومو را اخراج کرد

cuomo-bros

کریس کومو مجری و ستاره شبکه سی ان ان پس از چند روز تعلیق، اخراج شد.

به گزارش سوره سینما، سی ان ان (CNN) در نهایت تسلیم فشارهای بی‌امان سیاسی شد و کریس کومو را اخراج کرد.

لتیشا جیمز دادستان کل ایالت نیویورک روز دوشنبه هفته گذشته پیامک‌های ردوبدل شده میان کریس کومو و وکیل برادرش را منتشر کرد. این پیامک‌ها حاکی از سوءاستفاده کومو از منابع اختصاصی خبری و ظرفیت‌های رسانه‌ای اصحاب رسانه است. او از این اقدامات برای کمک به برادرش در پرونده‌های دادگاهی او بهره برده بود. کومو در یکی از این پیامک‌ها گفته بود: بگذارید که من برای کمک به «چطور جلوه‌دادن» تصویر برادرم در اذهان عمومی کمک کنم.

اندرو کومو فرماندار سابق ایالت نیویورک، از قهرمانان هالیوودی‌ها و لیبرال‌ها، چند ماه پیش توسط تعدادی از زیردستانش، متهم به آزار و اذیت جنسی شده بود.

آکادمی امی سال گذشته به اندرو کومو جایزه بهترین نشست‌های خبری را اعطا کرده بود. بازیگران مشهور هالیوودی برای تقدیر و تمجید از او بپا خواستند؛ رابرت دنیرو، بیلی کریستال، بن استیلر و اسپایک لی فقط تعدادی از شیفتگان اندرو کومو بودند.

کومو هنگام دریافت جایزه‌امی گفت: من بسیار مفتخرم که این جایزه را می‌برم. ای‌کاش می‌توانستم بگویم که نشست‌های خبری از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود، اما تنها چیزی که می‌توانم راجع به آنها بگویم، صداقت و ثبات … که گاهی اوقات سخت است. (که باتوجه‌به ادامه ماجرا خنده‌دار و یا بهتر بگوییم که گریه‌دار است)

بیلی کریستال هنگام ارائه جایزه اندرو کومو گفت: او به ما امید، راستی و درستی داد.

کومو در ادامه افزود: من به ساکنین نیویورک افتخار می‌کنم. کسانی که فارغ از هر جنسیت و نژادی، شجاعانه حقایق را می‌گویند و شجاعانه کنار هم می‌ایستند.

این شجاعت و ازخودگذشتگی که هالیوودی‌ها نثار کومو می‌کنند بسیار پوچ و احمقانه است. سیاست‌های او در رابطه با پس فرستادن سالمندان مبتلا به ویروس کرونا به خانه‌های سالمندان منجر به فوت مستقیم بیش از پنج هزار نفر شد.

سیاست‌های دیگر او منجر به ورشکستگی بسیاری از فعالان اقتصادی کوچک شد. سیاست‌های او صرفاً در خدمت نظام سرمایه‌داری حاکم در وال‌استریت بود.

علی‌رغم حمایت‌های خستگی‌ناپذیر هالیوودی‌ها و سرمایه‌داران وال‌استریت، اندرو کومو مجبور به استعفا شد.

سکوت کرکننده حامیان چند ماه پیش‌ازاین رسوایی کومو، از نکات قابل‌توجه این اتفاقات است. شایان‌ذکر است که اندرو کومو از شانس‌های اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری برای دوره پس از بایدن بود.

کریس کومو برادر این فرماندار، تا قبل از استعفا، حمایت‌های خود از برادرش را صرفاً در حد و اندازه یکی از اعضای خانواده جلوه می‌داد. شبکه سی ان ان نیز حمایت خود را از ستاره‌اش پنهان نمی‌کرد. در آن دوران مردم می‌پنداشتند که کریس فقط مشاوره برادرانه به تیم وکالتی برادرش می‌دهد ولی غیر. حتی پس از مسجل شدن اتهامات به فرماندار کومو، سی ان ان کریس کومو را توبیخ نکرد.

در این میان فقط جیک تپر که یکی از دیگر مجریان اصلی شبکه سی ان ان است، از کریس کومو انتقاد کرد. او حمایت کریس از برادرش را مایه شرم خواند و گفت نمی‌داند که چطور یکی از اصحاب رسانه می‌تواند علیه این اتهامات از کسی دفاع کند.

به مجرد اینکه بازپرسی‌های رسمی دفتر دادستانی نیویورک از فرماندار شروع شد، کریس کومو به تعطیلات یک‌هفته‌ای رفت که شاید پس از چند روز آب ها از آسیاب بیفتد. او در ابتدا در تلاش بود که حمایت از برادرش را پنهان کند.

وقتی دید که دیگر نمی‌تواند حمایت از برادرش را پنهان کند، تا ماه‌ها تیم دفاعیه برادر خود را یاری کرد. او بی‌شرمانه به‌کرات به این قضیه اذعان داشته است.

برنامه تلویزیونی کریس کومو تا چندی پیش شاهد افول شدیدی شده بود. بینندگان برنامه او در حدود ۶۸۴ هزار نفر بود که در مقایسه، برنامه تلویزیونی‌شان هنیتی در همین ساعت پخش در حدود ٣/۵ میلیون نفر بیننده داشت. شبکه سی ان ان پس انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، تعداد بسیار زیادی از بینندگانش را ازدست‌داده است. دروغ‌های پرتکرار و دشمن‌تراشی‌های واهی از دلایل اصلی ریزش مخاطب آنان در یکسال گذشته بوده است. مجریان این شبکه، جو روگِن پادکستر معروف را مقصر کاهش فاحش مخاطبین خود می‌دانند.

شبکه سی ان ان روز سی ام نوامبر پس از برملاشدن حقایق جدید درباره حمایت‌های کریس کومو از برادرش او را به تعلیق درآورد. کریس کومو از آشناهای خود در رسانه‌ها سوءاستفاده کرد تا جاسوسی زندگی قربانیان برادر خود را بکند. در یکی از ایمیل‌های او با تیم دفاعیه برادرش گفت: من سرنخ‌هایی درباره عروس پیدا کردم.

نتایج اخلاقی بسیاری می‌توان از اتفاقات بالا گرفت. دیگر نمی‌توان به حرف‌های هالیوودها سرمایه‌داران و لیبرال‌ها اعتماد کرد. دو برادری که دیروز قهرمانان دنیای واقعی دموکرات‌ها بودند، امروز سرنوشتشان از اورک‌های موردور وخیم‌تر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>