سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

پخش نسخه بهبودیافته «پدرخوانده» به بهانه پنجاه سالگی فیلم

the-godfather

فرانسیس فورد کاپولا کارگردان فیلم «پدرخوانده»، نسخه بهبودیافته و بسیار باکیفیت آن را اکران سینمایی خواهد کرد.

به گزارش سوره سینما، نسخه به‌اصطلاح ریمستر شده فیلم سینمایی «پدرخوانده» (Godfather) با کیفیت تصویر و صدای بهتر به بهانه پنجاه‌سالگی‌اش اکران مجدد خواهد شد. تماشاگران می‌توانند نه فقط یکی از بهترین فیلم‌های سینما بلکه یکی از بهترین اتفاقاتی که در تاریخ بشر رخ‌داده است را بار دیگر ببینند.

کاپولا در سال ٢٠٢٠ قسمت سوم «پدرخوانده» را بازسازی تصویری کرد و به نام «پدرخوانده ماریو پوزو: مرگ مایکل کورلئونه» (Mario Puzo’s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone) در سینماها اکران کرد. البته هنوز نسخه بلوری فیلم منتشر نشده است که کمپانی پارامونت وعده پخش بلوری فیلم را برای سال آینده میلادی داد.

اگرچه نسخه الترا اچ دی بلوری «پدرخوانده» می‌تواند بهترین کادو برای یک نفر باشد، دیدن دوباره این فیلم روی پرده‌های سینما لذت بیشتری خواهد داشت. باتوجه‌به این که تعداد قابل‌توجهی از کارگردانان به تغییر برخی از جزئیات فیلم هنگام ریمستر کردن آثارشان می‌پردازند، کاپولا گفت که فیلم را تغییر نخواهد داد.

موفقیت قسمت اول «پدرخوانده» آن‌قدر چشمگیر بود که کاپولا و ماریو پوزو به‌سرعت قسمت دوم را هم ساختند. فیلم دوم نیز در گیشه درخشید و با نامزدی در یازده شاخه اسکار و پیروزی در شش شاخه محبوب منتقدین نیز شد. بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی تعدادی از افتخارات فیلم در اسکار بود.

تاریخ اکران مجدد «پدرخوانده» هنوز مشخص نیست و شایعات حاکی از آن دارد که فیلم در ماه مارچ اکران شود.