سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب

«فال‌اوت» سریال جدید جاناتان نولان در راه سرویس آمازون پرایم

Fallout-Nolan

جاناتان نولان خالق سریال «وست ورلد» و همکار برادرش کریستوفر نولان در فیلم‌های سینمایی او، سریال «فال اوت» را برای سرویس آمازون پرایم خواهد ساخت.

به گزارش سوره سینما، «فال‌اوت» (Fallout) بر اساس سری بازی‌های کامپیوتری مشهور به همین نام، دو سالی بود که در مرحله پیش تولید قرار داشت. تیم جاناتان نولان و لیزا جوی که پیشتر سریال «وست وردلد» (Westworld) را برای شبکه اچ بی او ساخته اند، ساخت این مجموعه را در سال پیش رو آغاز خواهند کرد و نولان کارگردانی قسمت اول را بر عهده گرفته است؛ مدیریت پروژه با جنیوا رابرتسون دورت و گراهام وگنر خواهد بود.

داستان «فال‌اوت» در آمریکای ۲۰۷۷ رخ می‌دهد؛ آمریکایی‌ها با پیشرفت چشمگیر در زمینه انرژی هسته ای در دهه چهل، مدینه فاضله ای را برای آینده خود تصور می‌کردند که در نهایت این پیشرفت‌ها به یک جنگ هسته ای ختم شده و چهره کره زمین را تغییرات اساسی می‌دهد. این دنیای پسا آخرزمانی، محفل موجودات و گونه‌های عجیب و غریبی شده است.

این سریال با همکاری استودیو آمازون، کیلتر فیلمز، استودیو بتزدا گیم و کمپانی بتزدا سافتورکس ساخته می‌شود. تاد هاوارد مدیرعامل استودیو بتزدا گیم یکی دیگر از مدیران تولید پروژه خواهد بود.

سری بازی‌های رایانه‌ای «فال‌اوت» از رکورد داران فروش است؛ بازی موبایل «فال‌اوت شل‌تر» (Fallout Shelter) بیش از ۱۷۰ میلیون دفعه دانلود شده است. این سری از بازی‌ها جوایز متعددی را نیز به خانه برده‌اند.

نولان و جوی درباره این سری بازی‌ها گفته‌اند: «فال‌اوت» بهترین سری گیم در تاریخ است؛ هر قسمت از این داستان خلاقانه، گیمرها را مجبور کرده تا ساعت‌ها برای بازی وقت بگذارند. ما بسیار خرسندیم که با تاد هاوارد و مابقی خوره‌ها در کمپانی بتزدا، این دنیای عظیم و شگرف را با کمدی سیاهش به تصویر بکشیم.

جاناتان نولان اولین تجربه کارگردانی را با سریال «مظنون» (Person of Interest) کرد. خود او این سریال را برای شبکه سی‌بی‌اس خلق کرده بود. نولان سپس اولین قسمت مجموعه «وست ورلد» را کارگردانی کرد. او قسمت اول فصل سوم را نیز کارگردانی کرد. فصل چهارم این سریال امسال از شبکه اچ بی او پخش خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>