سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
جشنواره فجر با فیلمسازان مطرح اعتبار به دست خواهد آورد/

«پات» بر اساس سوءتفاهم ساخته شد

amir-toode-roosta

کارگردان فیلم سینمایی «پات» اهمیت حضور در جشنواره فیلم ورشو را به دلیل دیدن واکنش مخاطب خارجی با اهمیت دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «پات» اهمیت حضور در جشنواره فیلم ورشو را به دلیل دیدن واکنش مخاطب خارجی با اهمیت دانست.

امیر توده روستا درباره راهیابی اولین فیلم سینمایی‌اش «پات» به جشنواره فیلم ورشو به سوره سینما گفت: جشنواره اصولا از این منظر برای من اهمیت دارد که می‌توانم واکنش طیف‌های مختلف مخاطب را در مواجه با فیلمم ببینم. «پات» در ورشو با فیلم‌های مطرح اروپایی رقابت می‌کند و احتمالا بعد از آن به جشنواره توکیو می‌رود. امیدوارم «پات» نماینده شایسته‌ای برای ایران در این جشنواره باشد. این فیلم سینمایی فضایی اجتماعی دارد و می‌توانم بگویم تم اصلی آن سوءتفاهم است. فیلم قصه‌ای خطی دارد و از خرده‌پیرنگ‌های زیادی تشکیل شده.

این کارگردان درباره تعلق خاطرش برای نمایش «پات» در جشنواره فجر گفت: به همان میزان که جشنواره خارجی برایم مهم است فجر هم برایم اهمیت دارد و قطعا ذهنیتم این است که «پات» در فجر به نمایش درآید. جشنواره فجر برای فیلمساز ایرانی نقطه عطف است. هرچند این جشنواره در سالهای گذشته بخشی از اعتبار خود را از دست داده و به لحاظ کیفی دچار خدشه شده که البته با موج مثبتی که این روزها سینما را دربرگرفته امیدوارم امسال و در سالهای آتی به اعتبار گذشته خود دست پیدا کند.

وی افزود: تجربه شرکت در جشنواره فجر را با فیلم کوتاه دارم. در آن سالها به خاطر دارم که حضور در فجر کاملا برایم جدی و با اهمیت بود. تأکید می‌کنم که حضور فیلم در جشنواره خارجی و داخلی کنار هم معنا پیدا می‌کند و هر کدام در جای خود مهم است. امسال فیلمسازان مطرحی در جشنواره فجر حضور دارند و حضورشان به اعتبار ما فیلم اولی‌ها نیز اضافه می‌کند. حتی اگر رقابتی در میان باشد برای ما فیلم اولی‌ها حضور در کنار فیلمسازان مطرح کافی و باعث افتخار است.

توده‌روستا ساخت چندین فیلم کوتاه را در کارنامه دارد و «پات» اولین تجربه سینمایی اوست. ساعد سهیلی، مصطفی ساسانی، سونیا سنجری، نگار حسن زاده، جمشید نوری، ماندانا نصرتی، فهیمه دباغی، بهنام حمیدی فرد، بهزاد اشکان، مریم موقر، صادق زمانی از بازیگران این فیلم هستند.

توده‌روستا درباره فیلم جدیدش گفت: چند ایده در ذهن دارم و فیلمنامه آماده هم دارم ولی بیشتر مشتاقم ببینم واکنش و بازخورد مخاطب با «پات» چیست بعد برای ساخت فیلم جدیدم بر این اساس برنامه‌ریزی کنم. «پات» با هزینه شخص و کاملا مستقل ساخته شد. دوستانی که با من همراه بودند همگی از فضای فیلم کوتاه آمده بودند به همین دلیل در بحث مالی با من همدل و همراه بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>