سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
همراه با فجر۴۰؛

حسن مصطفوی: گروه «برف آخر» بهترین گروه جهان بود

برف آخر

تهیه‌کننده «برف آخر» در خصوص همکاری با گروه سازنده این فیلم سینمایی با اشاره به اینکه با بهترین گروه جهان همکاری کرده است، گفت: از بازیگران و کارگردان تا عوامل فیلم همگی پر از انرژی مثبت بودند و حتی یک نفر هم در آن شرایط سخت اعتراض نمی‌کرد.

حسن مصطفوی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف آخر» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما از آخرین مراحل تولید فیلم خبر داد و گفت: فیلم کاملاً به پایان رسیده و به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است. درخواست پروانه نمایش هم داده‌ایم و خدا را شکر با هیچ مشکلی در این زمینه رو به رو نشده‌ایم.

* مسعود سخاوت دوست و علیرضا علویان موزیسین و صداگذار «برف آخر»

وی در خصوص آخرین مراحل تولید نیز توضیح داد: موسیقی فیلم «برف آخر» توسط مسعود سخاوت دوست ساخته شده و صداگذاری آن را علیرضا علویان انجام داده است.

مصطفوی با اشاره به بازی بازیگران اصلی این فیلم بیان کرد: هر سه بازیگر اصلی ما یعنی امین حیایی، مجید صالحی و لادن مستوفی بازی‌های متفاوتی ارائه داده‌اند و نقش‌های متفاوت‌تری را اجرا کرده‌اند.

* گروه «برف آخر» بهترین گروه جهان بود

مدیر تولید «جدایی نادر از سیمین» ادامه داد: گروهی که با آن‌ها در فیلم «برف آخر» کار کردم؛ بهترین گروه جهان بود. از بازیگران و کارگردان تا عوامل فیلم؛ همگی پر از انرژی مثبت بودند حتی یک نفر هم در آن شرایط سخت اعتراض نمی‌کرد، همه با شادی و حال خوب تمام مدت در کنار هم کار کردیم و در نهایت به نظر من نتیجه خیلی خوبی هم حاصل شد.

وی در خصوص بازی بازیگران فیلم «برف آخر» بیان کرد: امین حیایی به حدی متین، حرفه‌ای، دوست‌داشتنی و بامعرفت است که هرچقدر بگویم کم گفته‌ام و به‌اندازه‌ای به کار متعهد بود که باعث شد این فیلم ساخته شود، در کنار آن مجید صالحی که سال هاست تصمیم گرفته نقش‌های متفاوتی را بازی کند اما به حقش نرسیده در این فیلم تمام تلاش خود را کرد که کاراکتری که به او سپرده شده را به‌درستی اجرا کند و بسیار بامعرفت کنار فیلم حضور داشت. همچنین خانم مستوفی نیز کاملاً حرفه‌ای و درجه یک با گروه همراه بود.

برف آخر

* احسان علیخانی یکی از سرمایه‌گذاران و مشاور فیلم

مدیر تولید فیلم سینمایی «فروشنده» با اشاره به اینکه هنوز خود را یک مدیر تولید حرفه‌ای در سینما می‌داند تا یک تهیه‌کننده، اظهار کرد: من و احسان علیخانی هر دو سرمایه‌گذار فیلم «برف آخر» هستیم. ابتدا قرار بود آقای علیخانی تهیه‌کننده فیلم باشد اما در نهایت من عهده‌دار این وظیفه شدم. البته احسان علیخانی مشاور پروژه نیز هست.

* «کیاسر»؛ لوکیشن اصلی «برف آخر»

وی در مورد فیلم‌برداری و لوکیشن فیلم «برف آخر» گفت: تمام لوکیشن ما در کیاسر بود و همه سکانس‌ها را در برف سنگین این شهر فیلم‌برداری کردیم.

مصطفوی در خصوص جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: جشنواره فجر اتفاق خوبی برای دیده‌شدن است؛ اما در کنار آن معضل اصلی پروانه نمایش‌ها است که سلیقه‌ای صادر می‌شوند چرا که ارگان‌هایی خارج از وزارت ارشاد در صدور پروانه نمایش اظهارنظر می‌کنند.

وی ادامه داد: ازاین‌رو فیلم‌هایی که با سرمایه شخصی تولید می‌شوند با این ممیزی‌های سلیقه‌ای دل‌زده شده و در نتیجه سرمایه‌گذاران کمتری به این کار روی می‌آورند.

* حذف فیلم اولی‌ها وجه منفی جشنواره چهلم

این تهیه‌کننده بیان کرد: نکته منفی که این دوره از جشنواره داشت حذف فیلم اولی‌ها بود. معمولاً از میان فیلم‌های اول، فیلمسازان خیلی خوبی به سینما معرفی می‌شوند اما حذف شدن این بخش شانس نوظهورها را از بین برد.

مصطفوی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها نباید سلیقه‌ای اداره شوند، گفت: فرقی ندارد که در چه دولتی و با چه گروهی جشنواره برگزار می‌شود، مسئله مهم این است که باید یک چارچوب و قاعده کلی برای هر جشنواره‌ای تعیین شود و هرسال حتی با تغییر گروه برگزاری هم همان قوانین ثابت اجرا شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>