سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

کوین مک دانلد فیلمی درباره ویم هاف می‌سازد

Wim-Hof

کوین مک دانلد کارگردان برنده اسکار و بفتا، فیلم «مرد یخی» را درباره ویم هاف اعجوبه دستاوردهای فیزیکی خواهد ساخت.

به گزارش سوره سینما، «مرد یخی» (The Iceman) بر اساس داستان واقعی مردی هلندی به نام ویم هاف است. او پدر چهار فرزند است و پس از مرگ همسرش دچار افسردگی مزمن می‌شود. هاف که در زمان مرگ همسرش پستچی بود، به‌سختی شکم فرزندانش را سیر می‌کند. ویم هاف با ابداع یک سبک خاص تنفسی، نه‌تنها اختیار روان خود را در دست می‌گیرد، بلکه به دستاوردهای فیزیکی خارق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کند. او رکورددار ماندن در آب یخ در قطب است.

مردم با دیدن مردی که بدون کفش و لباس در سرمای کشنده می‌دود و در دریاچه یخ‌زده شنا می‌کند، شگفت‌زده می‌شوند. این امر سبب شهرت جهانی وی شده و وضع مالی خانواده او، دگرگون می‌شود. ویم هاف یکی از شناخته‌شده‌ترین میهمان‌های پادکست‌های معروف است. متد نفس کشیدن او توسط دانشمندان و محقان بسیاری تست شده است و امروزه توسط میلیون‌ها نفر در روز اجرا می‌شود.

Wim-Hof2

دور از ذهن نبود که یکی از بزرگ‌ترین نام‌های مستند سازی برای این پروژه برگزیده شود. کوین مک دانلد با «یک روز در سپتامبر» (One Day in September) پیروز اسکار شد. «لمس خلا» (Touching the Void) و «مارلی و ویتنی» (Marley, and Whitney) از دیگر پروژه‌های شاخص او هستند. او فیلمنامه «آخرین پادشاه اسکاتلند» (The Last King of Scotland) ، «دریای سیاه» (Black Sea) و اخیراً «ماریتانیان» (The Mauritanian) را نوشته است.

مک دانلد درباره این پروژه گفت: جف پوپ فیلمنامه بسیار خوبی مملو از لحظات کمدی و آدمیزادی و احساساتی نوشته است. در این اثر ما به سراغ یک شهرستان هلندی می‌رویم و داستان یک خانواده از هم گسسته و فعالیت‌های عجیب و غریب را بازگو می‌کنیم. این فیلم درباره استقامت و فرصت دوباره و توانایی جسمی و روانی و قدرت ذهن برای تسکین امراض است.