سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «بی مادر» برگزار شد؛

پژمان جمشیدی: اندازه نقش برایم اهمیت ندارد!

Jamshidi-Bimadar

پژمان جمشیدی بازیگر «بی مادر» گفت: اگر فیلمنامه یا نقش یا عوامل یک کار به نگاه من خوب باشند آن را انجام می‌دهم و اندازه نقش برایم اهمیت ندارد.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیدمرتضی فاطمی؛ کارگردان فیلم گفت: ابتدای جلسه می‌خواهم یادی کنم از رسانه‌ای‌ها چرا که پیش از اینکه سینمایی باشم رسانه‌ای هستم. امروز هم سالگرد علی انصاریان است و رفتن همه عزیزانی که دیگر کنار ما نیستند را تسلیت می‌گویم.

وی در پاسخ به سؤال «سوره سینما» و با اشاره به عنوان فیلم توضیح داد: لحظه اولیه که ایده فیلمنامه به ذهنم رسید کتابی مطالعه می‌کردم که موجب یک پرسش فلسفی در ذهنم شد، این بود که بچه ای را تصویر میکردم که بین دو مادر قرار گرفته یکی مادر خونی و دیگری مادی که او را قرار است بزرگ کند و پرسش اصلی این ‌بود که بچه کدام یکی از مادرها را باید به عنوان مادر اصلی خود انتخاب کند.

فاطمی ادامه داد: پلانی داریم که پژمان روی موتور نشسته و در اتوبان در حال حرکت است که گوشه اتوبان پیامکی به او می‌رسد که حاوی اطلاعاتی از جایی است که خواهرش فرار کرده است.

این کارگردان در مورد انتخاب امیر آقایی به‌عنوان نقش اصلی فیلم توضیح داد: انتخاب امیر آقایی مثل انتخاب همه بازیگران مجموعه‌ای از پارامترها را به دنبال خود دارد او یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است و انتخاب آن هیچ دلیلی با حضور او در فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» که آنجا هم کاراکتر دکتری را ایفا می‌کرد، ندارد.

فاطمی گفت: من تمام تلاشم را کردم که درام بسازم و تمام پرسش‌هایی که در ذهن خودم هست را با مخاطب در میان بگذارم تلاشی نکردم فیلم فلسفی بسازم.

وی در خصوص بازیگر نقش کودک فیلم نیز بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از بچه‌هایی که آمدند انتخاب شد و او در مقایسه با همسن و سال‌های خودشیرینی و هوشی که داشت من را متقاعد که این نقش را بازی کند. همچنین زمانی که فیلم تمام شد گزینه‌های زیادی برای موسیقی فیلم وجود داشت اما نبوغ و فهمی که بامداد افشار در آهنگ‌سازی دارد باعث شد که با هم همکاری کنیم. نت اصلی موسیقی مربوط به یک لالایی هراتی است که در جای‌جای فیلم آن را می‌شنویم. برای تیتراژ هم سعی کردیم از یک لالایی هراتی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی من بر این بوده که از موقعیت ایجاد شده برای یک زن که باید همه چیزش را از دست بدهد، به تلاطم‌ها و پیچیدگی‌های انسانی برسم. موضوع فیلم فراتر از ماجرای رحم اجاره‌ای است.

علی اوجی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم گفت: امروز تولد عارف لرستانی است و یادش گرامی، هر زمان در این سالن می‌نشینم جای علی معلم را خالی می‌کنم. از طرف امیر آقایی عزیز عذرخواهی می‌کنم چرا که سر فیلم‌برداری است و نتوانست به این نشست بیاید.

محمدرضا مصباح دیگر تهیه‌کننده فیلم «بی‌مادر» نیز گفت: یک اصلاحات مختصری در فیلم اتفاق افتاد و در فرصت آتی فیلم برای اکران عمومی به نسخه کامل‌تری می‌رسد.

پژمان جمشیدی بازیگر این فیلم نیز توضیح داد: من مثل شما سینما را حرفه‌ای نگاه نمی‌کنم و نقشی را که دوست دارم بازی می‌کنم و اگر فیلمنامه یا نقش یا عوامل به نگاه من خوب باشند آن را انجام می‌دهم و اندازه نقش برایم اهمیت ندارد.

پردیس پورعابدینی گفت: این نقش برایم سخت بود چراکه از من دور بود اما وقتی دردهای جامعه را ببینیم متوجه این می‌شویم و می‌توانیم همزادپنداری کنیم با مادرها و پدرهایی که با چنگ‌ودندان فرزندان خود را نگه می‌دارند.

وی ادامه داد: وقتی امروز به این فیلم فکر می‌کنم سعی می‌کنم جلوی بغضم را بگیرد و با اینکه مادر نشدم اما ایمان دارم که در تمام ما زن‌ها روح مادرانه دمیده شده است. زمانی که سکانس آخر را می‌گرفتیم با یک پخش یک لالایی گریه کردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>