سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

«پیشنهاد»؛ سریالی بر اساس «پدرخوانده»

The-Offer

«پیشنهاد» مجموعه‌ای بر اساس فیلم سینمایی «پدرخوانده» است که فرانک سیناترا الهام‌بخش سوژه آن شد.

به گزارش سوره سینما، دعوایی که میان فرانک سیناترا خواننده مشهور آمریکایی و ماریو پوزو نویسنده رمان «پدرخوانده» شکل گرفت سوژه مینی‌سریالی به نام «پیشنهاد» (The Offer) شد. این اثر از سرویس پارامونت پلاس در تاریخ ۲۸ آپریل پخش می‌شود.

مایکل تاکین مدیر پروژه در برنامه اختصاصی پارامونت گفت: من فقط می‌دانم که ماریو پوزو با فرانک سیناترا دعوایش شد؛ لذا پنج دقیقه از این سریال را داشتم و فقط ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه لازم دارم.

پوزو با بازی پاتریک گالو، یکی از شیفتگان سیناترا بود. او به دیدار سیناترا در محفل سلبریتی‌ها در بورلی هیلز می‌رود تا از شیفتگی و ارادتش به او بگوید. سیناترا در ابتدا با پوزو به گرمی برخورد کرد ولی وقتی که یکی از دوستان سیناترا او را مطلع می‌کند که پوزو نویسنده «پدرخوانده» است، سیناترا با پوزو درگیر می‌شود. (ایتالیایی‌ها معتقدند که «پدرخوانده» تصویری توهین‌آمیز از آداب‌ورسوم آنها به نمایش می‌گذارد) این درگیری توسط ال رادی با بازی مایلز تلر خاتمه می‌یابد.

این مجموعه بیشتر تجربه ال رادی برای تهیه‌کنندگی «پدرخوانده» را دنبال خواهد کرد. ال رادی برای این شاهکار، اسکار تهیه‌کنندگی را به خانه برد.

نیکی توسکانو مدیر پروژه گفت: «پیشنهاد» به حواشی قسمت‌های بعدی «پدرخوانده» نخواهد پرداخت.

مایلز تلر بازیگر نقش ال رادی گفت: مطالب زیادی درباره خلق‌وخوی ال در دست نیست و ما آزادی عمل بیشتری برای به‌تصویرکشیدن او داریم. در اینجا لازم نیست که به یکسری از المان‌های شخص او وفادار بمانیم چون چیزی از روحیات او برملا نشده است. وقتی که ما می‌خواهیم یک شخصیت واقعی را به تصویر بکشیم، چالش‌های متعددی سر راه ما است. با دقت فراوان، امید است که حق مطلب ادا شود. من خیلی سعی داشتم تا به شخصیت او وفادار بمانم و اگر کسی ال را بشناسد، می‌پندارد که من با او فامیل هستم. تلر در حین فیلم‌برداری با رادی در ارتباط بوده است. او در یکی از پیامک‌هایش به ال گفت: ما خیلی دارم لذت می‌برم، همه این موقعیت‌هایی که توش بودی … چقدر حال کردی. خیلی باید حواسم را جمع کنم تا حال و هوای تو را به‌درستی ارائه کنم.