سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش تند هواداران «ارباب حلقه‌ها» به سریال جدید آمازون

حلقه‌های قدرت

آیا با رونمایی از تریلر سریال «حلقه‌های قدرت»، هواداران رمان‌ها و فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها»، مدیران آمازون را نگران کرده‌اند؟

به گزارش سوره سینما، تریلر اصلی «حلقه‌های قدرت» (The Rings Of Power) مجموعه جدید سرویس آمازون چند روزی است که واکنش تند کاربران اینترنتی را بهمراه داشته است. هواداران تالکین نویسنده رمان‌های «ارباب حلقه‌ها»، معتقدند که آمازون به تالکین خیانت کرده است.

آمازون تصمیم گرفته است تا سریالی برای مخاطبان ۲۰۲۲ بسازد. این مجموعه بستری برای کمپین تبلیغاتی دموکرات‌ها بوده و بسیاری از المان‌های چپ‌گرایانه در آن به چشم می خورد. در «دنیای میانه» مجموعه آمازون نژادهای جدیدی به صحنه آمده‌اند تا مدیران آمازون به وظایف «سلحشور حقوق اجتماعی» خود پایبند باشند.

به محض پخش تصاویر و تریلر اصلی سریال، هواداران اعتراض خود را از محصول بیان کردند. به طوری که تریلر بریتانیای این سریال در یوتیوب با نسبت ۴۴ هزار دیسلایک به ۲۲ هزار لایک، دیس لایک‌های بیشتری داشت. نسخه آمریکایی این ویدیو ۹۷ هزار لایک در مقابل ۹۳ هزار دیس لایک داشته است. کامنت‌های انتقادآمیزی زیر این ویدئوها خورد.

حلقه‌های قدرت

مدیران سرویس آمازون پرایم طبق معمول همیشه، منتقدین خود را نژادپرست و جنسیت پرست خواندند. تاکتیکی که سث روگن و سارا سیلورمن برای سریال بسیار ضعیف خود پیاده کردند.(اینجا بخوانید)

اما آمازون هزینه بسیار بیشتری برای این مجموعه کرده است و نمی‌خواهد به سرنوشت اچ بی او دچار شود. به همین منظور یوتیوب شروع به کاهش دیس لایک‌ها و افزایش لایک‌ها کرده است؛ اما علی رغم این تلاش‌ها، تریلر نسخه بریتانیا تعداد دیس لایک‌های بیشتری دارد.

بسیاری تغییرات حاصله در این سریال را بدین گونه مطرح می‌کنند که اینگار سفیدپوستان را در منطقه واکاندا * در فیلم «بلک پنتر» (Black Panther) قرار بدهیم. هیچ کسی مشکلی با واکاندا نداشت اما «ارباب حلقه‌ها» نیاز به دخل و تصرف داشت.

* واکاندا منطقه‌ای خیالی بود که سیاه‌پوستان ستاره آن بودند و هیچ کسی حق معاشرت و تجارت با غیر سیاهان را نداشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>