سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

تغییر کاربری سینماهای آی‌مکس در آمریکا

IMAX

آی‌مکس دارنده عریضترین پرده‌های سینما در آمریکا اعلام کرد که سالن‌ها دیگر برای فقط برای نمایش فیلم‌ها نیست.

به گزارش سوره سینما، کرونا بسیاری از تماشاگران سالن‌های سینما را به تماشای فیلم‌ها در خانه‌هایشان وادار کرد. امکان استوپ کردن فیلم و دیگر امتیازات تماشای فیلم‌ها در خانه در دو سال اخیر سبب شد تا بسیاری از پخش کنندگان فیلم‌ها روی به سرویس‌های پخش آنلاین بیاورند. در ضمن تیزرها و تبلیغات خسته کننده پیش از نمایش فیلم‌ها، دلیل دیگری به تماشاگران داد تا در خانه‌هایشان بمانند.

سالن‌های آی‌مکس (IMAX) بزرگترین و پیشرفته‌ترین سالن‌های نمایش در جهان را دارد. یکی از تاکتیک‌های تبلیغاتی برای توجیه‌کردن قیمت گران‌تر بلیط این سالن‌ها، برش متفاوت فیلم‌ها است. به‌جای باکس‌های سیاه در بالا و پایین فیلم‌ها، آی‌مکس به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شود.

به دو صورت می توان به آمار فروش فیلم ها در سال گذشته نگریست. با احتساب فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) حال سالن های آی‌مکس خوب است. اما اگر فروش این استثنا را لحاظ نکنیم، امسال سال خوبی برای اکران نبوده است. فروش بسیار عالی «مرد عنکبوتی» نشان می‌دهد که مردم برای دیدن آثار سرگرم کننده به سینما می‌آیند و نمی شود کرونا را بهانه نفروختن فیلم ها کرد. کرونا فقط بهانه‌ای شد تا مردم به گزینه‌های دیگر بنگرند.

اما آی‌مکس می‌داند که نمی‌تواند منتظر استثناها باشد. ریچارد لی گلفوند مدیرعامل آی‌مکس در مصاحبه‌ای با نشریه نیویورک تایمز گفت: ما برای سودآوری بیشتر به سمت پخش مراسم زنده و کنسرت‌ها خواهیم رفت. آنها در این راستا تصمیم گرفتند تا کنسرت کانیه وست در ۳۵ سالن آی‌مکس به صورت زنده پخش کنند که تمامی بلیط‌ها از پیش فروخته شده است. در راستای این موفقیت آن‌ها ۶۰ سالن دیگر را برای پخش برنامه زنده دیگری اختصاص داده‌اند که بلیط‌های آن نیز تماما فروخته شده است.

ریچارد لی گلفوند افزود: اگر سبک بیزنس خویش را آپدیت نکی، رو به جلو حرکت نخواهی کرد. لذا ما چند وقتی می‌شود که روی به مراسم‌ها (منظور ایونت‌ها) آورده‌ایم.

قیمت‌های کنسرت‌ها در آمریکا حدود دویست دلار است و وقتی می‌توان با یک دهم هزینه به تجربه شیرینی رسید، این شیوه جدید برای شروع با استقبال مردم مواجه شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>