سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
طی یک درخواست تحسین‌برانگیز؛

ردای خادمی سلطان طوس بر شانه‌های شعیبی

Shoaibi-Khadem-Emam-Reza

بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران بنا به درخواست تحسین‌برانگیز خودش، خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) شد.

سوره سینما – در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، بهروز شعیبی پس از دریافت سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی برای کارگردانی فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی»، طی سخنرانی‌ کوتاهی اعلام کرد: «این جایزه یک صاحب دارد و صاحب آن امام رضا (ع) است و ما در چند روز آینده این جایزه به صاحب آن می رسانیم.»

نزدیک به یک ماه پس از اختتامیه جشنواره چهلم؛ درست در شب گذشته؛ چهارشنبه هجدهم اسفندماه، کارگردان فیلم تحسین‌شده «بدون قرار قبلی» در جشنواره فیلم فجر، طی سفری به مشهد مقدس، سیمرغ زرین خود را به حرم امام رضا (ع) اهدا و آن را به دست صاحبش رساند.

در این سفر، شعیبی در دیدار با رئیس تولیت آستان قدس رضوی، درخواست خادمی حرم امام رضا (ع) را داده بود که با حضور در پخش زنده یک برنامه تلویزیونی از حرم امام رضا، از طرف مجری به وی اعلام شد که تولیت معزز آستان قدس رضوی با درخواست خادمی او موافقت کرده و حالا بهروز شعیبی خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) است.

ویدئوی این بخش از برنامه توسط سیدمحمود رضوی؛ تهیه‌کننده سینمای ایران در صفحه شخصی اینستاگرام او منتشر شد که وی با انتشار این ویدئو ضمن تبریک به بهروز شعیبی نوشت:

«سلام علیکم

اللّهم صلّ علی ولیّک علیّ ابن موسی بعدد ما احاط به علمک، صلاهً دایٔمه بدوام عظمتک و کبریایٔک، اللّهم سلّم علی ولیّک علیّ ابن موسی الرّضا بعدد ما فی علمک، سلاماً دایٔماً بدوام مجدک و عظمتک و کبریایٔک

آقا بهروز شعیبی عزیز دیشب سیمرغ خودش را تقدیم ولی نعمت ایران کردند و به لطف آقای مهربان و موافقت تولیت معزز آستان قدس رضوی حضرت آیت الله مروی مفتخر به خادمی آستان ملایٔک پاسبان رضوی شدند.

این افتخار بالاتر از هر سیمرغ جایزه ای است که می‌تواند برای هر هنرمندی در جشنواره‌های گوناگون اتفاق افتد، لباس نوکری زایٔران حرم رضوی بر تنت مبارک آقا بهروز.

آقا بهروز عزیزم دنیا در حال گذر است و عمر تک تک ما هر روز که میگذر قدمی به پایان نزدیک می‌شود و حیف است در این چند صباحی که به ما فرصت خلق داده اند برای مخلوق کم بگذاریم و بهترین توصیه بر خادم الرضا همان جمله شهید آوینی ست:

ای بلبل عاشق، جز برای شقایق‌ها مخوان»

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ششمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است.

داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

در این فیلم پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و امین میری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر در شش رشته هنری کاندیدای دریافت جایزه شد که در نهایت سیمرغ بهترین صداگذاری و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>