سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

جیجی حدید: دست‌ها از فلسطین کوتاه

Gigi-Hadid

جیجی حدید از جهان خواست تا نه فقط در اوکراین، بلکه در فلسطین نیز صلح بر پا شود.

به گزارش سوره سینما، جیجی حدید در آغاز این هفته در صفحه اینستاگرامش نوشت: تمام درآمد حاصله از پاییز ۲۰۲۲ را به مردم اوکراین اهدا خواهم کرد و به حمایت خود به مردم فلسطینی که به‌صورت مشابه زجر می‌کشند، ادامه خواهم داد. قلب‌ها و چشم‌هایمان باید به‌سوی همه بی‌عدالتی‌ها باز باشد. کاش روزی برسد که فارغ از هر قومیتی و مذهب و سیاستی، یکدیگر را برادر و خواهر ببینیم. چرا که در نهایت بی‌پناهان تاوان جنگ را می‌پردازند نه رهبران.

حدید با حروف درشت در پایان پست اینستاگرام نوشت: دست‌ها از اوکراین کوتاه. دست‌ها از فلسطین کوتاه. صلح. صلح. صلح

صحبت‌های حدید واکنش‌های تند سلبریتی‌های حامی اسرائیل را به همراه داشت. الیزابت ساوتسکی فعال حقوق اجتماعی و ستاره تلویزیون گفت: من وقتی فهمیدم نشریه «ووگ» (Vogue) اظهارات جی جی حدید را بازنشر کرده (گویا ووگ یا این پست را استوری و یا ری‌پست کرده بود)، بسیار خشمگین و منزجر شدم. اولاً اوکراین بر خلاف حماس، هیچ تهدیدی برای روسیه نیست. ثانیاً اوکراینی‌ها مردم غیرنظامی روسی را هدف موشک و بمب انتحاری قرار نمی‌دهند. ثالثاً مردم فلسطین به‌کرات پیشنهاد صلح را رد کرده‌اند.

نواه تیشبی بازیگر اسرائیلی درباره اظهارات حدید گفت: ما مثل همیشه، هروقت یک تراژدی جهانی رخ می‌دهد، دوباره شاهد پخش دروغ درباره اسرائیل، توسط فعالان شبکه‌های اجتماعی هستیم. اوکراین فلسطین نیست و روسیه اسرائیل.

پس از واکنش تعدادی دیگر از سلبریتی‌ها، نشریه ووگ کامنت حدید را پاک‌کرده است.

شایان‌ذکر است که مخاطبان نشریه ووگ را زنان مرفه جهان تشکیل می‌دهند. تعدادی قابل‌توجهی از این مخاطبان، زنان یهودی بوده که ممکن است انتشار حرف‌های حدید برای آنها گران تمام شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>