سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب
بازیگر «خسته نباشید» کارگردانی می‌کند/

خواهرزاده سهراب سپهری درباره او فیلم می‎‌سازد

sohrab-sepehri

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی از شروع پیش‌تولید این فیلم خبر داد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی از شروع پیش‌تولید این فیلم خبر داد. 

سعید شرفی‌کیا درباره فعالیت کنونی خود به سوره سینما گفت: قبل از تغییر مدیریت سینما برای فیلمنامه سینمایی «پرنده» به کارگردانی جلال فاطمی درخواست پروانه ساخت داده بودیم که با موافقت آن شورا به تازگی پروانه ساخت برای این فیلمنامه صادر شده است.

وی ادامه داد: «پرنده» درباره زندگی سهراب سپهری نقاش و شاعر بزرگ ایران است که در سه مقطع زمانی کودکی، جوانی و میانسالی این شاعر روایت میشود. زندگی شخصی و سیر تحولات شخصیتی سهراب سپهری در این فیلم قرار است به تصویر کشیده شود. از آنجا که جلال فاطمی خواهر زاده سهراب سپهری است از روحیات و زندگی شخصی او اطلاعات کاملی دارد. با توجه به این مسئله پیش‌ببنی میشود فیلم بتواند حق مطلب را درباره شخصیت چند بعدی سهراب سپهری ادا کند.

شرفی کیا درباره اینکه قرار است علی قوتن هم یک فیلم سینمایی درباره سهراب سپهری بسازد گفت: تا آنجایی که می‌دانم آقای قوی‌تن هنوز برای دریافت پروانه ساخت اقدام نکرده. اما به طور کلی اگر دو فیلم هم درباره این شخصیت ساخته شود اتفاق بدی نیست. ما پیش تولید اولیه را شروع کردیم و طی یک ماه آینده به صورت جدی کار را دنبال خواهیم کرد. تلاش میکنیم فیلم را برای نمایش به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

 سعید شرفی‌کیا تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی «آقای الف»، «گلوگاه شیطان»، «چراغ قرمز» را برعهده داشته و جلال فاطمی کارگردانی فیلم های سینمایی «بچگی تو فراموش نکن» و «نخودی» را در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>