سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش رسانه‌های هالیوود به پرونده فرهادی

Asghar-Farhadi

هالیوود ریپورتر، ورایتی و ددلاین خبر دادگاه اصغر فرهادی کارگردان فیلم «قهرمان» را پوشش دادند.

به گزارش سوره سینما، اصغر فرهادی توسط یکی از هنرجویانش محوم به نقض حقوق مؤلف شده است. آزاده مسیح‌زاده در مستندات دادگاه آورده است که فرهادی المان‌های اساسی فیلم «قهرمان» را از روی مستند «دو سر برد، دو سر باخت» کپی‌برداری کرده است. دادگاه در حکم اولیه فرهادی را محکوم کرده است؛ اما او سریعاً اقدام به تجدید نظر در حکم دادگاه کرده است.

کاوه راد وکیل فرهادی در صفحه اینستاگرامش نوشت که بازپرس پرونده با خواسته سهیم شدن مسیح زاده در سود فیلم مخالفت کرده بود و حکم قاضی فقط بخشی از پرونده است.

الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده و مدیر پخش جهانی «قهرمان» در بیانیه رسمی گفت: بسیاری از جراید ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که حق با اصغر فرهادی است. من با وکیل فرهادی در ایران صحبت کردم و او گفت که رسانه‌های ایرانی خبرهای دروغ درباره ما پخش می‌کنند. ما مطمئنیم که دادگاه ادعای خانم مسیح زاده را رد خواهد کرد. مسیح‌زاده نمی‌تواند انحصاری در بیت‌المال داشته باشد.

البته اصغر فرهادی اذعان داشته است که داستان مستند «دو سر برد، دو سر باخت» شبیه به منبعی است که او الهام گرفته است؛ اما فرهادی خود دست به تحقیق پیرامون آن مرد زندانی زده است.

مسیح‌زاده در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفت که او داستان اورجینالی درباره زندانی تازه آزاد شده‌ای در شیراز را پیدا کرده است و این داستان را رسانه‌ها پوشش ندادند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>