سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۵ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان فیلم «بزرگمرد کوچک»:

ما را متهم می‌کنند که برای فیلمسازی از دولت پول گرفتیم

sadegh-daghighi

کارگردان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» تاکید کرد از نهادهای فرهنگی برای حمایت از فیلمش انتظار همکاری دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» تاکید کرد از نهادهای فرهنگی برای حمایت از فیلمش انتظار همکاری دارد.

صادق صادق دقیقی به سوره سینما گفت: دیروز اولین روز از اکران فیلم من بود و از دوستان عزیز منتقد درخواست دارم بدون گارد اولیه فیلم را تماشا کنند. این روزها من و امثال من را محکوم می کنند که از دولت پول گرفتید و فیلم ساختید، ولی مخاطب ندارد، حال آنکه برای مثال برای ساخته شدن همین فیلم من تهیه کننده از خانه و ماشین خودش مایه گذاشت. من با توجه به اینکه «بزرگمرد کوچک» از معدود آثار سینمایی است که در دو ژانر دفاع مقدس و کودک قرار بگیرد، از آموزش و پروش توقع ویژه دارم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، فیلم من را دیده و پسندیده و نامه نگاری های لازم صورت گرفته است. با آموزش و پرورش مناطق ۱۹گانه تهران صحبت کرده ایم و قرار است حمایت های ویژه ای شکل بگیرد. شهید بهنام محمدی باید هر چه بیشتر برای نسل های بعدی خودش یعنی همین نوجوانان امروزی شناخته شود. من برای ساخت فیلمی درباره زندگی او ، در جریان مستندی که قبلا کار کرده بودم، با برادر این شهید گفت و گوهایی داشتم. امروز نزدیکان شهید فیلم را دیده اند و پسندیده‌اند و شاید من دستمزد معنوی خودم را گرفته باشم.

bozorgmard-1

صادق دقیقی که این روزها مشغول بازبینی و داوری بخش جلوه های امید در جشنواره کودک امسال است، درباره این رویداد توضیح داد: چهارشنبه آخرین روز کار بود. فیلم هایی زیادی را دیدیم.  در کل هنوز فیلم های ما در عرصه کودک جای کار بسیاری دارند، اما تعدادی از آثار هم از نظر قصه و ساختار در سطح قابل قبولی قرار داشتند.

این کارگردان در پایان با اشاره به اینکه مدیریت سینمای کودک باید تخصصی تر شود، اضافه کرد: ژانر کودک تنها بخشی از حوزه کاری فارابی است و چه خوب می شود اگر سازمان سینمایی بخشی را به طور اختصاصی به سینمای کودک اختصاص دهد. در این زمینه با آقای ایوبی صحبت هایی شده و امیدوارم که به نتیجه برسد.

فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» این روزها روی پرده سینماها است. پخش این فیلم را سازمان سینمایی سوره برعهده دارد.