سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

مس میکلسن بهتر از جانی دپ است

Mads-Mikkelsen1

مس میکلسن به جای جانی دپ در قسمت سوم «جانوران شگفت‌انگیز» در نقش گریندلوالد ظاهر شده است.

به گزارش سوره سینما، اگرچه «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) از منظر منتقدان، اثری متوسط است اما اکثر قریب به‌اتفاق آنها معتقدند که مس میکلسن بسیار بهتر از جانی دپ نقش گریندلوالد جادوگر بد ذات را بازی کرده است. دپ پیش‌تر نقش گریندلوالد را در «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد» بازی می‌کرد که کمپانی وارنر بروس او را به دلیل ماجرا دادگاه نشریه سان، کنار گذاشت و میکلسن را جایگزینش کرد.

میکلسون با ایفای این نقش عملاً به ضدقهرمان اصلی مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» تبدیل شده است. او در مصاحبه‌ای با اینترتینمنت ویکلی گفت: جای دپ را گرفتن چالش خودش را داشته. از طرفی باید پلی بین کاری که دپ کرده بود و کاری که من می‌کنم زده شود؛ در نهایت هم باید کاراکتر را مال خود کنم.

Mads-Mikkelsen2

کریستن اکیونا منتقد اینسایدر گفت: میکلسن آن‌قدر راحت در لباس گریندلوالد می‌نشیند که به‌راحتی می‌توان جانی دپ را فراموش کرد. من اصلاً درک نمی‌کردم چرا کسی بخواهد دوباره یک کاراکتر عجیب‌وغریب دیگری را در باغ‌وحش کاراکترهای جانی دپ، ببیند. میکلسون در تضاد کامل، یک کاریزمای جذابی دارد که به‌راحتی می‌تواند ما را مجاب به غرق شدن جذبه اغواگر این جادوگر خوش‌تیپ بکند.

پیتر بردشاو منتقد گاردین گفت: میکلسن بازی کنترل شده‌تر و با پلیدی پنهان‌تری ارائه کرده است. رابی کولن منتقد تلگراف نیز گفت: بازی میکلسن ثابت می‌کند که او می‌بایست از اول این نقش را بازی می‌کرد. منتقد نشریه تایم نوشت: میکلسن نعمتی است برای مجموعه. گیرایی بازی او، لایه جدیدی به کاراکتر گریندلوالد داده است.

برایان تروییت منتقد یو اس ای تودی نوشت: اگرچه بازی دپ به‌عنوان رهبر دیوانه یک فرقه بد نبود اما میکلسن خطرناک‌تر اما او مردی است که عام مردم را راحت‌تر خام جذابیت خود کرده و می‌تواند مردم را به بازی بگیرد.

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» از ۱۵ آپریل روانه سینماهای آمریکا خواهد شد.