سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

نگاهی به برخی از آثاری که در سینما کان رونمایی شد

Top-Gun-Maverick

«تاپ گان: ماوریک»، «قطار فوق سریع» ، «جورج فورمن» و «بی‌مصرف‌ها ۴» تعدادی از آثار شاخص در سینما کان امسال هستند.

سوره سینما – تقریباً ۱۲ سال پیش «بی‌مصرف‌ها» (The Expendables) اکران شد؛ این سری معروف‌ترین قهرمانان تاریخ اکشن را گرد هم آورد و تجدید میثاق مخاطبان با قهرمانانشان را رقم زد. اکنون هشت سال از اکران «بی‌مصرف‌ها ۳» می‌گذرد و طرفداران این مجموعه برای دیدن قسمت چهارم آماده می‌شوند. در پوستر جدید از فیلم، تعدادی از بازیگران سری گذشته به همراه چند نام جدید در این اثر حضور دارند. نام‌های سیلوستر استالونه، جیسون استیتهام و رندی کوتر از سری قبلی و فیتی سنت، مگان فاکس، تونی جا، اندی گارسیا، جیکوب اسکیپیو و ایک اویس در پوستر به چشم می‌خورد.

در این اثر بازیگران متفاوتی از ژانر اکشن حضور دارند؛ مگان فاکس در دو فیلم «ترانسفورمرز» ، «لاک‌پشت‌های نینجا» و چند اکشن دیگر بازی کرده است؛ اندی گارسیا در سری فیلم‌های «یازده یار اوشن» و «پدرخوانده ۳» حضور داشته است؛ تونی جا رزمی‌کار معروف تایلندی در «سریع و خشمگین ۷» و «سه ایکس: بازگشت زندر کوروس» بازی کرده؛ اویس در سری «رید» و «چشمان مار: منشا جی آی جو» حضور داشته و اسکیپیو در «پسران بد تا ابد» بازی می‌کرد.

اسکات وا کارگردانی این قسمت را بر عهده دارد؛ هنوز تاریخ دقیقی برای اکران این اثر مشخص نشده اما انتظار می‌رود تا آخر سال میلادی عرضه شود.

«قطار فوق سریع» (BULLET TRAIN) توسط کارگردان سری «سریع خشمگین» ساخته شده است. او در سینما کان نه فقط تریلر فیلم بلکه از چند دقیقه اول فیلم نیز رونمایی کرد. او در نشست خبری گفت: ما صددرصد تلاش کردیم تا یک تجربه سینمایی را برای شما به ارمغان بیاوریم؛ وقتی که داشتیم این فیلم را در دوران ماسک و کرونا می‌ساختیم، می‌خواستیم مطمئن شویم که این اثر خوراک دیده‌شدن در سالن‌های سینما باشد.

برد پیت، ساندرا بولاک، ژاژی بیتز و ارون تیلور جانسون در این اثر حضور خواهند داشت.

«جورج فورمن» (GEORGE FORMAN) داستان اسطوره بوکس را دنبال می‌کند. این اثر که قرار است ۷ آپریل سال آینده به نمایش درآید. جورج فورمن ۷۳ساله خود به لاس‌وگاس آمد و از این فیلم رونمایی کرد. فورمن در نشست خبری گفت: خیلی طول کشید تا آمادگی صحبت‌کردن درباره زندگی ان را پیدا کنم؛ اما وقتی شنیدم که جورج تیلمن سکان هدایت این پروژه را در دست گرفته، خیالم راحت شد.

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) بالاخره پس از سال‌ها تعویق در اکران این فیلم، مخاطبان ۲۷ می می‌توانند به تماشای یکی از جریان‌سازترین فیلم‌های تاریخ بنشینند. پوسترهای منتشر شده، حال هوای فیلم کلاسیک را دارند؛ تام کروز سوار بر موتور و در کابین خلبانی.

«تاپ گان» داستان ماوریک معلم فارغ تحصیلان نیروی هوایی را دنبال می‌کند. در میان این تازه‌کارها، پسر رفیق قدیمی‌اش نیز هست. او باید با رقیب قدیمی‌اش آیسمن با بازی ول کیلمر، نیروهای جدید را برای مقابله با دشمن آماده کند.

در کنار تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، ول کیلمر، دان هم و اوئیس پولمن ایفای نقش می‌کنند.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>