سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب

سریال‌های نتفلیکس بدون سانسور پخش می‌شوند

HateFlix

کمپانی نتفلیکس پس از ریزش چشمگیر ارزش سهامش تصمیم به بازنگری برخی از سیاست‌هایش گرفت.

به گزارش سوره سینما، نتفلیکس بزرگترین پلتفرم استریمینگ در جهان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. این کمپانی شاهد ریزش شدید سهامش و کاهش تعداد اعضا بوده است. نتفلیکس حتی برای اولین بار اعلام کرد که در چند ماه آینده، تعداد کارمندانش را کاهش خواهد داد.

یکی از اقداماتی که این کمپانی برای مدیریت بحران در دستور کار قرار داده این است که آنها صرفا برای اینکه تعدادی از کارمندان ممکن است برخی از محتواها را توهین‌آمیز ببینند، این آثار را سانسور نخواهند کرد.

نتفلیکس در ادامه این بیانیه گفت: اگر شما (کارمندان) نمی‌توانید با سیاست ما در زمینه سانسور نکردن کنار بیایید، شاید نتفلیکس جای شما نیست.

Netflix

در ادامه این بیانیه به جهانی بودن نتفلیکس اشاره می‌شود: سرگرم کردن جهان یک فرصت عالی است و به همین دلیل چالش‌های خودش را دارد، چرا که مخاطبان طبع متفاوت و موضع سیاسی متفاوتی دارند. لذا ما محتوای گوناگونی را ارائه می‌دهیم که ممکن است برای برخی توهین‌آمیز جلوه کند. برای شفاف سازی بیشتر ما تصمیم گرفتیم که هشدارهای لازم را درباره نوع محتوا نشان دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از سبک هنری خالقان برنامه‌ها حمایت می‌کنیم. ما برای سلیقه‌های متفاوتی محتوا می‌سازیم و مخاطبان این اختیار را دارند که برنامه‌ای را که دوست دارند ببینند و نه اینکه ما محتوا را سانسور کنیم. به عنوان کارمندان نتفلیکس، ما به سیاست این مجموعه احترام خواهیم گذاشت حتی اگر برخی از آثار علیه باورهای ما باشد. با توجه به هر سمتی که دارید ممکن مجبور شوید روی محتوایی کار کنید که خوشتان نیاید. اگر شما نمی‌توانید از این سیاست (عدم سانسور) ما حمایت کنید، نتفلیکس جای شما نیست.

این بیانیه در واکنش با مشکلاتی است که کارمندان برای نتفلیکس هنگام پخش برنامه کمدی دیو شپل، به وجود آوردند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>