سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

کریستف والتس در نقش بیلی وایلدر

Christoph-Waltz

کریستف والتس نقش بیلی وایلدر کارگردان سرشناس هالیوود را در پروژه‌ای به تهیه‌کنندگی جرمی توماس بازی خواهد کرد.

به گزارش سوره سینما، کریستوفر همپتون فیلمنامه این اثر را از کتابی به نام «بیلی وایلدر و من» اقتباس خواهد کرد و ایتیفن فریرز کارگردانی پروژه را برعهده خواهد داشت. این فیلم به اوایل زندگی این افسانه هالیوود و درخشیدن او در دوران طلایی هالیوود، خواهد پرداخت.

سیناپس منتشر شده از فیلم بدین شرح است: در تابستان ۱۹۷۷، یک زن معصوم و جوان آغاز به کار کردن برای بیلی وایلدر در پروژه «فدورا» می‌کند. این زن در ادامه همسفر وایلدر به آلمان شده و در طول این سفر، گریزی به خاطرات وایلدر و خانواده او می‌زند.

فریرز و همپتون سابقه همکاری در پروژه‌های «نماینده خطرناک» (Dangerous Liaisons) و «شری» (Cheri) را دارند. شایان ذکر است که همپتون دو اسکار فیلمنامه نویسی از جمله برای فیلم «پدر» (The Father) را در کارنامه خود دارد.

تولید این فیلم از اوایل سال آتی در یونان، مونیخ و پاریس آغاز می‌شود.

کریستف والتس درباره این فیلم گفت: بیلی وایلدر می‌گفت شما باید یک رویایی داشته باشید تا بتوانید صبح از خواب بیدار شوید.

همپتون درباره این اثر افزود: من اولین بار وایلدر را در دهه هشتاد دیدم؛ او فردی بسیار مهربان و روحیه بخش بود. رمان جانتان کو یک فرصت عالی برای من فراهم کرد تا بتوانم ادای دینی به یکی از اسطوره‌های تکرارنشدنی هالیوود بکنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>