سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

«جوکر ۲» ساخته می‌شود

Joker

تاد فیلیپس کارگردان «جوکر» در صفحه اینستاگرامش از ساخت قسمت دوم این فیلم خبر داد.

به گزارش سوره سینما، هنوز جزئیات بیشتری از قصه «جوکر ۲» مشخص نیست اما نام این اثر (Joker: Folie à Deux) است که اشاره به یک اختلال روانی دارد که دو‌نفر یا بیشتر به طور همزمان را درگیر می‌کند. با توجه به وابستگی روانی جوکر به کاراکترهایی نظیر بتمن و هارلی کویین، عنوان فیلم به صفات جوکر خیلی شبیه است.

قسمت اول «جوکر» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و داستان آن کاملاً خارج از دنیای مابقی فیلم‌های بتمن بود. این اثر الهامات فراوانی از «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی» گرفته بود و شبیه کارهای اول اسکورسیزی بود.

todd-phillips

اگرچه هیچ قراری برای ساخت قسمت دوم اعلام نشده بود اما کمپانی وارنر قرارداد نوشتن قسمت دوم را با تاد فیلیپس بسته بود ولی فیلیپس گفته بود که برای نوشتن اثر بعدی به زمان نیاز دارد. او گفته بود که تا زمانی که قصه‌ای درخور با قسمت اول پیدا نکند، ساخت قسمت بعدی را کلید نمی‌زند.

«جوکر» موفقیت خوبی نزد منتقدین و مخاطبان داشت. این اثر نامزد یازده جایزه اسکار شد و در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر و بهترین موسیقی متن را به خانه برد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>