سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

ساموئل ال جکسون: اسکار وقتی به سیاه‌ها می‌رسد که نقش‌های وحشتناک بازی کنند

Samuel-L.-Jackson

در شرایطی که بسیاری از بازیگران حاضرند برای دریافت اسکار یا جایزه‌های جشنواره‌ای دست به هر کاری بزنند، ساموئل ال جکسون ستاره فیلم‌های مارول و بلاک باسترها در مصاحبه‌ای به ال‌ای تایمز گفت: بازی کردن در نقش نیک فیوری در مجموعه «انتقام‌جویان» را به نقش‌های «اسکاری» ترجیح می‌دهم.

به گزارش سوره سینما، با احتساب گیشه کل فیلم‌هایی که ساموئل ال جکسون تاکنون بازی کرده، او در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار دارد. تنها بازیگری که از مرز ده میلیارد دلار عبور کرده و فقط یک اسکار افتخاری در کارنامه دارد.

جکسون در مصاحبه‌ای با نشریه ال‌ای تایمز اعلام کرد ترجیح می‌دهد در فیلم‌هایی بازی کند که میلیاردی می‌فروشند تا اینکه در نقش‌هایی ظاهر شود که جایزه اسکار بگیرد یا «اسکار پسند» باشند.

جکسون در ادامه افزود: هرچه قدر هم که بخواهم خودم را بی‌تفاوت جلوه بدهم، پیش خودم فکر می‌کنم که من باید به‌خاطر این نقش یا آن نقش اسکار می‌بردم؛ ولی چنین نشد. وقتی که دیگر (اسکار) ارزشی برایم نداشت. من دوست دارم که جایزه دهنده در اسکار باشم، زیرا یک پکیج کادویی نیز به ما می‌دهند که من عموماً محتویات را اهدا می‌کنم.

در ادامه این مصاحبه آمده است که: من به هیچ عنوان نگذاشتم که اسکار متر و معیاری برای موفقیت و شکست من به‌عنوان یک بازیگر حساب شود. معیار موفقیت برای من، خوشحالیم است. آیا من از زندگی راضی‌ام؟ من تشنه بازی در فیلم‌های «اسکار پسند» نیستم. بعضیی وقت‌ها یک صدایی در گوشم می‌گوید که اگر مثلاً این نقش را بازی کنی، جایزه به تو می‌دهند. ولی بعدش می‌گویم نه ممنون. من ترجیح می‌دهم که نیک فیوری (کاراکتر جکسون در آثار مارول) باشم. یا شمشیر لیزری در «جنگ‌های ستاره‌ای» دست بگیرم.

Nick-Fury

البته اظهارات جکسون بدین معنا نیست که او فکر می‌کند که شایستگی اسکار را ندارد. او معتقد است که باید برای بازی در «پالپ‌فیکشن» جایزه نقش مکمل را می‌برد: تمام کارهایی که برای کوئنتین بازی کردم، لحظاتی داشتند که به من فرصت [درخشیدن] می‌دادند؛ از «جکی براون» و «هشت نفرت‌انگیز» تا «جانگو». «جانگو» بیشترین شانسم برای نامزد شدن دوباره در اسکار بود. «جانگو» احتمالاً به این خاطر بهترین شانسم بود، چون شرورترین نقشی بود که تابحال بازی کرده‌ام، و آن‌ها اکثراً وقتی به سیاه‌ها جایزه می‌دهند که نقش‌های وحشتناک داشته باشند.

جکسون به ال‌ای تایمز گفت که او اگر فیلم‌های «اسکار پسند» و جشنواره‌ای را به قیمت بازی کردن در فیم‌های مردمی از دست بدهد، مشکلی ندارد. او گفت: مردم دوست دارند فیلمی ببینند که مسائل روزمره را فراموش کنند. من کسی هستم که دوست دارم مردم تکه کلام‌هایم را روی تیشرت بنویسند و بپوشند.

جکسون همین طور در صحبت‌هایش اشاره ای به نوبتی بودن جایزه اسکار می‌کند و می‌گوید: در آن اسکاری که مارتین لاندو برنده شد و من نبردم به من می‌گفتند: «سام، نگران نباش. مارتین چندین بار نامزد شده. نوبت تو رسیده.» ببخشید؟ نمی‌دانستم این‌طوری جایزه می‌دهند. فکر می‌کردم بازی افراد بیشترین اثر را در جایزه گرفتن‌شان دارد.

ساموئل ال جکسون دوباره در نقش نیک فیوری در مجموعه «حمله مخفی» به همراه کوبی اسمولدر، مارتین فریمن و دان چیدل بازی خواهد کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>