سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
فاصله‌گذاری آشکار نماوا با فیلیمو؛

مدیرعامل نماوا: جایگاه ساترا مورد احترام است

محمدحسن شانه‌ساز زاده

مدیران شاتل و نماوا در نشست مشترک با رییس و قائم‌مقام ساترا بر لزوم همدلی و همراهی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر با سازمان صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین کشور تأکید کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ساترا؛ شجاع‌الدین میرطاووسی عضو هیات مدیره شاتل و محمدحسن شانه‌ساز زاده مدیرعامل نماوا با حضور در سازمان تنظیم مقررات صوت‌و تصویر فراگیر(ساترا) ضمن برگزاری نشست با رییس و قایم مقام این سازمان، نظرات خود را در خصوص مسایل حوزه صوت‌و تصویر فراگیر بیان کردند.

مدیر عامل نماوا در این نشست ضمن تاکید بر همدلی و همراهی نماوا با صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین کشور خاطر نشان کرد: لزوم وجود نهاد تنظیم‌گر برای ساماندهی صنعت و نقش سازنده در تنظیم بازار محتوا در فضای مجازی یک امر ضروری است.

میرطاووسی و شانه‌ساز زاده در ادامه بر لزوم تسریع در پاسخ‌گویی ساترا به درخواست‌های پلتفرم‌ها تاکید کردند و گفتند: از طرف شاتل به پلتفرم‌های دانلودی متخلف که محتوای مجرمانه بارگذاری می‌کنند هیچ سرویسی ارائه نخواهد شد.

سعید مقیسه و محسن قائمی‌نسب، رییس و قائم‌مقام ساترا نیز از ارائه محتوای حمایتی صداوسیما به نماوا و دیگر پلتفرم‌های مجوزدار خبر دادند و برای نحوه پوشش مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ از طریق رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با این دو مدیر عالی رتبه شاتل و نماوا گفت‌و گو کردند.

در این نشست مقرر شد در خصوص موانع تسریع در فرآیندهای صدور مجوز تولید و انتشار، مطالعات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و این موانع با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و قوانین کشور و در چهارچوب این اسناد و قوانین برطرف شوند.

همچنین شانه‌ساز زاده پس از پایان نشست در خصوص اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص لغو مجوز نماوا به روابط عمومی ساترا اعلام کرد: لغو مجوز نماوا موضوعی کذب است. هرچند در گذشته چالش‌هایی وجود داشته است اما اکنون در نشست‌های مشترک و با توجه به تاکید هر دو طرف بر اجرای قوانین و توجه به اسناد بالادستی، این چالش‌ها درحال برطرف شدن هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه قانونی ساترا در حوزه تنظیم‌گری صوت‌و تصویر فراگیر مورد احترام است و نماوا خود را متعهد به قوانین کشور و حاکمیت می‌داند و به‌عنوان عضوی از خانواده شاتل ضمن آشنایی با ادبیات حوزه تنظیم‌گری، حداکثر تعامل را با ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر خواهد داشت. تنظیم‌گری در بازار نقشی بسیار سازنده دارد و حل مشکلات، به توسعه بازار کمک خواهد کرد و توسعه بازار منجر به بهبود اشتغال‌آفرینی در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>