سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

«همسایه‌های خوب» روی آنتن شبکه دو می‌رود

Hamsayehaye-Khoob

مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم از شنبه ۲۹ مردادماه میزبان مخاطبان خود در شبکه دو سیماست.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه، مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی با شعار «گاهی آدم، حال خوب قرض می‌کند از همسایه‌ خوب» از امروز شنبه ۲۹ مردادماه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

«همسایه‌های خوب» که تولید آن به تازگی در ۲۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به سرانجام رسیده، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است که شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۹ از شبکه دو پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۳:۳۰ خواهد بود.

همزمان با آغاز پخش، از لوگو و تیزر این مجموعه مستند که طراحی و ساخت آن به ترتیب برعهده سینا رعیت‌دوست و محمد بابایی بوده است، رونمایی شد.

«همسایه‌های خوب» که در هر قسمت قصه یک سوژه را تعریف می‌کند، در اولین روایت خود به سراغ داستان «سمانه مسعودی» رفته است؛ بانویی که رییس شورای روستای سیاه‌رودبار از توابع شهرستان علی‌آباد کتول استان گلستان است و با فعالیت‌هایش به توانمندسازی زنان روستا کمک شایانی کرده و توانسته روستای سیاه رودبار را به عنوان تنها دهکده صنایع دستی ایران به ثبت ملی برساند.

این مجموعه مستند که مخاطبش خانواده و به دنبال الگوسازی در جامعه است، زندگی آدم‌های معمولی و ساده‌ای را روایت می‌کند که به دنبال رقم زدن حال خوب در جامعه هستند.

دوربین «همسایه‌های خوب» علاوه بر استان تهران، مهمان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، زنجان، مازندران، گیلان، گلستان بوده است تا قصه سوژه‌ها را به تصویر بکشد.

دیگر عوامل این مجموعه مستند، عبارتند از: مشاور محتوایی پروژه: شرمین نادری، مدیر تصویربرداری: مهدی آزادی، تصویربرداران: پارسا کریمی و علی پوراسد، صدابرداران: قادر قادری، امین جعفری و افشین ملکی، تدوینگران: محمدابراهیم شهبازی، داوود قادری و محمد بابایی، صداگذار: طیبه محمدی، مدیر تولید: مصطفی تفکر و هادی شامحمدی، گرافیک: محمدابراهیم شهبازی، دستیار کارگردان: وحید شمشیریان، تحقیق و پژوهش: تینا نادری، آزاده بهرامی، فاطمه صادقی، طاهره حسن‌پور و مانی فلاحی، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول مرکز مستند سوره.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>