سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

دولت مجارستان در مقابل نتفلیکس

Jurassic-World-Camp-Cretaceous

سازمان ملی رسانه‌ها و ارتباطات مجارستان تحقیق رسمی درباره تخلفات نتفلیکس در قبال نشان دادن انحرافات جنسی در آثار مربوط به کودکان را آغاز کرد.

به گزارش سوره سینما، در راستای شکایات متعدد والدین، سازمان ملی رسانه‌ها و ارتباطات مجارستان خبر داد که آنها تحقیقات رسمی درباره تخلفات سریال نتفلیکسی «دنیای ژوراسیک: کمپ کرتاسه» (Jurassic: World Camp Cretaceous) را آغاز کرده‌اند. این سریال به تبلیغ انحرافات جنسی و LGBTQ می‌پردازد.

بر اساس گزارشی که روزنامه مجاری Magyar Nemzet منتشر کرده است سریال نتفلیکسی «دنیای ژوراسیک: کمپ کرتاسه» برای کودکان هفت سال به بالا تهیه شده اما در یکی از اپیزودهای مجموعه، کودکان با یک صحنه همجنس‌بازی میان دو نوجوان مواجه می‌شوند. این صحنه صرفا برای عادی‌سازی روابط همجنس‌گرایانه است و در ادامه اپیزود نشان داده می‌شود که والدین و دوستان این دو نوجوان نیز حامی این رابطه هستند.

کشور مجارستان نشان دادن محتوای با موضوعاتی از قبیل تراجنسیتی و همجنس‌گرایی را برای کودکان ممنوع کرده است. البته ناگفته نماند که نتفلیکس برای دور زدن فیلترهای سخت کشورهایی نظیر مجارستان و لهستان، مرکز کمپانی خود را در هلند تاسیس کرده است. معلوم نیست که آیا دولت مجارستان توانایی مقابله به مثل با یک ابر کمپانی نظیر نتفلیکس را داشته باشد یا نه.

مجارستان چند سالی است که زیر تیغ چپ‌گرایان غرب اروپا و آمریکایی قرار گرفته است. ویکتور اوربان رئیس جمهور چند دوره اخیر این کشور، سال گذشته قانونی شبیه به قانون فلوریدا تصویب کرد که در آن تعلیم و تبلیغ مفاهیم همجنس‌گرایی و تراجنسیتی به کودکان و خردسالان را ممنوع می‌کرد. اتحادیه اروپا و رسانه‌های لیبرال آمریکایی برچسب «لایحه ضد ترنس» را به این قانون زده‌اند.

سخنگوی دولت مجارستان در رابطه با این قانون گفت: یک‌سری از محتواها وجود دارند که می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی کودکان بگذارد. از آنجایی که قدرت تشخیص درست و غلط در این گروه سنی، محدود بوده و شکل نگرفته است؛ این قبیل رفتارها می‌تواند منجر به گمراهی و روی آوردن به ناهنجاری‌های غیر اخلاقی شود.

این قانون سبب شد تا اتحادیه اروپا از مجارستان شکایت کند.

شاید کمتر مخاطب ایرانی بداند که اگر پسری پنج ساله در آلمان تصمیم بگیرد، «دختر» شود و والدین کودک راضی نباشند؛ دولت اختیار را در دست گرفته و پسرک را عقیم خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>