سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
بعد از اکران در جشنواره تورنتو؛

فیلم جدید اسپیلبرگ شانس اصلی اسکار؟!

Steven-Spielberg

فیلم سینمایی «خانواده فیبلمن» ساخته استیون اسپیلبرگ می‌تواند نامزد اسکار بهترین فیلم شود. از جشنواره تورنتو خبر می‌رسد این کارگردان کهنه‌کار و پروپاگانداساز آمریکایی که همواره جزو هنرمندان محبوب آکادمی بوده پس از شکست در فیلم قبلی خود «داستان وست ساید» شانس خوبی برای نامزدی در اسکار دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ورایتی، استیون اسپیلبرگ فیلم نیمه اتوبیوگرافیک خود، «خانواده فیبلمن» را در تاریخ ۱۰ سپتامبر به جشنواره بین المللی فیلم تورنتو آورد که اولین فیلم بلند او در این جشنواره بود.

به گزارش ورایتی این اثر دراماتیک، می‌تواند سومین تندیس کارگردانی اسپیلبرگ (پس از «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان») و شاید دومین تندیس بهترین فیلم (پس از «فهرست شیندلر») را برای او به ارمغان بیاورد.

فیلم سینمایی «خانواده فیبلمن» داستان سام فیبلمن، پسر جوانی است که عاشق سینما می شود، اما خود را در حال مبارزه با آشفتگی های خانوادگی برای زنده نگه داشتن رویای خود می بیند.

کارگردانی اسپیلبرگ در فیلم جدیدش مانند چسبی عمل می کند که «خانواده فیبلمن» را کنار هم نگه می‌دارد و روی بسیاری از سبک‌های شاخص او تأثیر می‌گذارد.

فیلمنامه ای که توسط تونی کوشنر و اسپیلبرگ نوشته شده است، به طرز جالب توجهی تولد یک فیلمساز را به تصویر می کشد و می تواند اسپیلبرگ را برای اولین بار نامزد فیلمنامه نویسی نیز کند.

میشل ویلیامز؛ بازیگر فیلم «خانواده فیبلمن» پس از چهار مرتبه نامزدی اسکار برای بازیگری (که نخستین بار با فیلم «کوهستان بروکبک» شروع شد)، به نظر می رسد می تواند امسال شانس پیروزی را داشته باشد. او می‌تواند در این دوره از مراسم اسکار، بهترین بازیگر نقش مکمل زن باشد، مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد.

در دیگر اخبار حمایتی از فیلم «خانواده فیبلمن»، جاد هیرش؛ بازیگر فیلم یک صحنه بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. این بازیگر کهنه کار در سن ۸۷ سالگی نشان می دهد که هنوز کیفیت ستاره بودن را دارد. حضور او در این فیلم یادآور آلن آرکین زمانی است که برای فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» در سال (۲۰۰۶) برنده اسکار بهترین نقش مکمل مرد شد.

پل دینو در فیلم «خانواده فیبلمن»، بهترین کار خود را پس از فیلم «خون به پا خواهد شد» محصول سال (۲۰۰۷) ارائه می‌کند. ست روگن، به عنوان بهترین دوست خانواده در این فیلم، نقشی را بازی می‌کند که احساساتی‌تر از حد متوسط او است.

گابریل لابل به عنوان ستاره ای نوجوان در نقش «سم» در این فیلم متولد شد که در فیلم نقشی کلیدی دارد. اگر آکادمی اسکار این بازیگر ۱۹ ساله را به رسمیت بشناسد، او پس از جکی کوپر؛ بازیگر فیلم «اسکیپی» و میکی رورک؛ بازیگر «نوزادان در آغوش» در بین جوان ترین نامزدهای بازیگر نقش اول تاریخ قرار می گیرد.

جان ویلیامز؛ آهنگساز فیلم «خانواده فیبلمن» فوق العاده است. فیلمبرداری یانوش کامینسکی پس از فیلم «لباس غواصی و پروانه» بهترین فیلمبرداری او در ۱۵ سال گذشته است. در کنار تمام این رشته ها، این فیلم می تواند برای تولید، لباس، تدوین، گریم و صدا نیز نامزد اسکار باشد.

* اسپیلبرگ: نمی‌خواهم بازنشسته شوم!

گفتنی است فیلم جدید استیون اسپیلبرگ شب گذشته در جشنواره فیلم تورنتو (TIFF) نمایش داده شد و اسپیلبرگ پس از اکران آن طی صحبت های کوتاهی عنوان کرد: «این فیلم راهی برای بازگرداندن مادر و پدرم است. فیلم «خانواده فیبلمن» خواهرانم را بیش از آنچه که فکرش را می‌کردم به من نزدیک کرد که ارزش ساخت این فیلم را داشت.» (مادر اسپیلبرگ، لیا، در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۷ سالگی درگذشت. پدرش، آرنولد، در سال ۲۰۲۰ در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت.)

اسپیلبرگ ادامه داد: «وقتی کووید شیوع پیدا کرد، ترس زیادی داشتیم. فکر نمی‌کنم کسی در مارس یا آوریل ۲۰۲۰ می دانست که وضعیت هنر یا وضعیت زندگی حتی یک سال بعد از آن چه خواهد بود. وقتی همه چیز بدتر و بدتر می‌شد، احساس می‌کردم که اگر قرار است چیزی را پشت سر بگذارم، پس چه چیزی را باید در مورد مادر، پدر و خواهرم حل کنم و باز کنم؟»

این کارگردان اضافه کرد: «این چیزی است که من از مدت‌ها پیش به آن فکر می‌کنم. واقعاً نمی‌دانستم کی قرار است به این موضوع برسم. البته به این دلیل نیست که من قرار است بازنشسته شوم و این تازه آواز قو برای من است، قول می‌دهم.»

در خلاصه داستان فیلم جدید اسپیلبرگ آمده است: «مرد جوانی به نام سامی فیبلمن که در دوران پس از جنگ جهانی دوم در آریزونا بزرگ می‌شود، یک راز خانوادگی را کشف می‌کند و متوجه می‌شود که چگونه قدرت فیلم‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت را ببیند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>