سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۴۰۱ در ۵:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه تهران؛

کارگردان «ضدیخ»: بهروز افخمی هیچ نظری را به من و پروژه تحمیل نمی‌کرد

Abouzar-PakNezhad

ابوذر پاک‌نژاد در مورد بهروز افخمی که تهیه‌کننده فیلم کوتاه او است، گفت: آقای افخمی به من مشاوره می‌دادند اما هیچگاه هیچ نظری را به من و پروژه تحمیل نمی‌کردند.

ابوذر پاک‌نژاد؛ کارگردان فیلم کوتاه «ضدیخ» در گفت‌وگو با سوره سینما از ایده ابتدایی فیلم خود صحبت کرد و گفت: «ضد یخ» در مورد سربازانی است که در مرزهای ایران از کشور دفاع می کنند. ایده ابتدایی این فیلم را در خبرها خواندم و برای درام بیشتر در قصه با ماجراهای این سربازان بازی کردم.

وی در مورد پایان‌بندی فیلمش بیان کرد: پایان قصه در ابتدا باز نبود اما خیلی تلخ بود به همین دلیل مجبور شدیم برای اینکه کمی از تلخی آن کم کنیم پایان باز بگذاریم وگرنه من خودم به شدت پایان‌بندی بسته را دوست دارم.

این کارگردان در مورد همکاری‌اش با بهروز افخمی در فیلم «ضدیخ» توضیح داد: چند سالی است که با دفتر بهروز افخمی درارتباط هستم و وقتی خواستم این فیلم را بسازم از ایشان درخواست کردم و پذیرفتند و در تمام مراحل کار هم به عنوان تهیه‌کننده و هم به عنوان مشاور در کنار من بودند و به من مشاوره می‌دادند اما هیچگاه هیچ نظری را به من و پروژه تحمیل نمی‌کردند.

Zede-Yakh-Poster

پاک‌نژاد با اشاره به اینکه «ضدیخ» سومین فیلم کوتاه او است، گفت: دو فیلم قبلی‌ من هم کوتاه بود و فیلم قبلی‌ام نیز در دوره سی و پنجم جشنواره فیلم کوتاه حضور داشت و امسال دومین سال حضور من در جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

وی در مورد ساخت فیلم سینمایی بلند عنوان کرد: فیلم کوتاه و بلند هر کدام مدیوم خاص خود را دارند و تولید هر کدام بستگی به قصه آن دارد. اگر گنجایش پرداخت برای سینمایی را داشته باشد بلند سینمایی می شود. خیلی از فیلمسازان که فیلم سینمایی کار میکنند همچنان کوتاه هم می‌سازند و با این مدیوم در ارتباط هستند. من هم قصد دارم سینمایی بسازم اما بستگی به شرایط دارد.

این کارگردان افرود: اصلا نمی‌توانم در مورد آینده‌ام در سینما اظهارنظری کنم چرا که از یک ساعت بعد خودم اطلاعی ندارم، من در حال زندگی می‌کنم.

وی با اشاره به تحریم برخی از فیلمسازان از جشنواره گفت: من هم موافق به تعویق افتادن جشنواره بودم و کاری به درست و اشتباه آن نداشتم، فقط به دلیل شرایطی که در جامعه ایجاد شده بود نظر من هم این بود که جشنواره در زمان دیگری برگزار شود اما به هر دلیلی و با هر رویکردی مسئولان، جشنواره را برگزار کردند با اینکه دلایلشان برای من هم قابل قبول نبود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>