سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب
اگر کوروش امروز به دنیا می‌آمد باز هم تاریخ‌ساز می‌شد؟

مهرداد فرید برای فیلم تازه‌اش در انتظار پروانه ساخت است

mehrdad-farid

کارگردان فیلم‌ سینمایی «بی‌تابی بیتا» از اقدام برای دریافت پروانه ساخت برای فیلم جدید خود «کوروش زنده است» خبر داد.

کارگردان فیلم‌ سینمایی «بی‌تابی بیتا» از اقدام برای دریافت پروانه ساخت برای فیلم جدید خود «کوروش زنده است» خبر  داد. 

مهرداد فرید کارگردان سینما درباره فعالیت کنونی خود به سوره سینما گفت: اوایل امسال نگارش فیلمنامه سینمایی «کوروش زنده است» را به اتمام رساندم و در دولت قبلی برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام نمودم که در نهایت جواب واضحی نگرفتم. با تغییر مدیریت سینما دوباره برای دریافت پروانه اقدام کردم و منتظرم تا شورای جدید تشکیل شود.

وی ادامه داد: تهیه‌کنندگی این فیلم را قراراست خودم به عهده داشته باشم و طبق برنامه ریزی انجام شده با دریافت پروانه ساخت پیش تولید جدی را شروع خواهیم کرد. این فیلم روایتگر مردی ۴۰ ساله با نام کوروش است که در جامعه کنونی زندگی می‌کند. قصه این آدم و شرایط و مشکلاتی که دارد، می‌‎تواند رابطه تماتیک با کوروش کبیر برقرار کند.

این کارگردان افزود: ایده اولیه نگارش این فیلمنامه با این سوال برایم به وجود آمد که اگر کوروش کبیر در جامعه امروز ما زندگی می کرد، آیا باز هم تبدیل به همان ابرمرد تاریخ ایران می شد یا خیر. بعد در پروسه نگارش از ربط مستقیم به کوروش دور شدم و به ارتباط مضمونی با وی رسیدم.

مهرداد فرید فیلم‌های سینمایی «بیتابی بیتا»، «هم خانه»، «آرامش در میان مردگان» و… را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>