سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس استودیو مارول؛

کوین فایگی: تماشاگران از فیلم‌های ابرقهرمانی خسته نمی‌شوند

Kevin-Feige

کوین فایگی؛ رئیس مارول در مصاحبه جدیدی گفت: به اندازه ۸۰ سال داستان‌های پیشگامانه در کمیک‌ها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با ژانرهای مختلف مطابقت داد و اثر تولید کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ورایتی، آیا تماشاگران سینما از داستان‌های ابرقهرمانی خسته خواهند شد؟ رئیس مارول این نظریه را رد کرد و گفت: به اندازه ۸۰ سال داستان‌های پیشگامانه در کمیک‌ها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با ژانرهای مختلف مطابقت داد و اثر تولید کرد.

وی ادامه داد: من بیش از ۲۲ سال است که در استودیو مارول کار می‌کنم و اکثر ما در مارول حدود یک دهه با هم بوده‌ایم.

فایگی در برنامه «پادکست کسب و کار فیلم» که توسط جیسون ای. اسکوایر؛ نویسنده و استاد دانشکده هنرهای سینمایی USC میزبانی شد، گفت: از سال دومی که وارد این استودیو شدم، مخاطبان از من می‌پرسند که این دست تولیدات تا کی قرار است ادامه داشته باشند؟ یا می‌پرسیدند آیا این مد فیلم‌های کمیک به پایان می‌رسند؟

فایگی ادامه داد: از همان سال‌ها هم متوجه این سؤال نمی‌شدم. چراکه برای من مانند این بود که بعد از فیلم «بر باد رفته» بگویم خب، چند فیلم دیگر می‌توان از روی رمان ساخت؟ فکر می‌کنید تماشاگران از فیلم‌هایی که از کتاب‌ها اقتباس شده‌اند، ناراحت می‌شوند؟! درحالی‌که هرگز این سؤال را نمی‌پرسید زیرا درک ذاتی در بین اکثر مردم وجود دارد که یک کتاب می‌تواند هر چیزی باشد و یک رمان می‌تواند هر نوع داستانی داشته باشد. بنابراین همه‌چیز بستگی به این دارد که چه داستانی را ترجمه می‌کنید. اما خوانندگان غیر کمیک نمی‌دانند که در کمیک‌ها هم مسئله همین است.

فایگی با اشاره به کاتالوگ غنی کمیک‌های مارول که به سال ۱۹۳۹ بازمی‌گردد، گفت که داستان‌های بی‌شماری وجود دارد که استودیو می‌تواند در ژانرهای مختلف از آن‌ها اقتباس کند.

وی افزود: ۸۰ سال شامل جالب‌ترین، احساسی‌ترین و پیشگامانه‌ترین داستان‌هایی است که در کمیک‌های مارول روایت شده‌اند و این افتخار بزرگ ماست که بتوانیم آنچه را که داریم، بگیریم و از آن‌ها را اقتباس کنیم.

فایگی در پایان عنوان کرد: من متوجه شدم که اگر داستان را درست بگوییم و آن‌ها را به گونه‌ای اقتباس کنیم که مخاطب مانند همه این ۲۲ سال آن را دنبال کند، پس می‌توانیم هر داستانی را بسازیم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>