سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «مزار شریف» در تدارک ساخت سریال شهید متوسلیان/

فنائیان: فیلمنامه‌ای در شأن شهید متوسلیان خواهیم نوشت

ahmad-motovaselian

مدیر سریال‌های الف معانت سیما تأکید کرد ساخت فیلمنامه سریال حاج احمد متوسلیان باید بر اساس اطلاعات و در شأن این شهید باشد.

مدیر سریال‌های الف معانت سیما تأکید کرد ساخت فیلمنامه سریال حاج احمد متوسلیان باید بر اساس اطلاعات و در شأن این شهید باشد.

تاجبخش فنائیان مدیر سریال‌های الف ویژه معاونت سیما درباره تولید سریال حاج احمد متوسلیان به سوره سینما گفت: در مجموع برای تولید سه سریال الف درباره زندگی حضرت امام خمینی (ره)، سردار کاظمی و حاج احمد متوسلیان در مرحله تحقیق و پژوهش هستیم.

وی افزود: درباره سریال حاج احمد متوسلیان باید بگویم که جلساتی با حضور خانواده شهید، دوستان، همرزمان و تمام کسانی که با این شهید ارتباط داشته‌اند و از ویژگی‌های اخلاقی و فکری وی اطلاعات زیادی در دست دارند در حال برگزاری است. از برآیند این جلسات نتیجه تماتیک و رویکردی که می‌خواهیم نسبت به فیلمنامه داشته باشیم استخراج می‌کنیم.

فنائیان گفت: این سریال به تهیه کنندگی محمد داودی و کارگردانی حسن برزیده در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید خواهد شد ولی فیلمنامه‌نویس هنوز مشخص نیست. سیما فیلم همه اطلاعاتی که درباره ایده‌ها و افکار این شهید چه خارج از جبهه چه در بطن جنگ موجود است را جمع‌آوری خواهد کرد و نهایتا به فیلمنامه‌ای که در شأن این شهید باشد خواهد رسید. از لحاظ عملی هنوز جز تحقیق و پژوهش اتفاقی برای تولید این سریال نیفتاده و همچنان مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستیم و نگارش فیلمنامه بر اساس این اطلاعات خواهد بود.

در این سریال پرداختن به بحث فرماندهی در جنگ و همچنین تمرکز بر فرآیندهای عملیات که بخش عمده‌ای از آن تا کنون به تصویر درنیامده است مد نظر سیمافیلم است. حسن برزیده که این روزها در پیش‌تولید جدیدترین فیلم سینمایی خود با نام «مزار شریف» است ساخت فیلم‌های «دکل»، «پرواز خاموش» و … را در کارنامه دارد. «مزار شریف» محصول حوزه هنری است که داستان شهادت دیپلمات‌های ایرانی در افغانستان را روایت می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>