سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
توحیدی در گفتگو با سوره سینما:

حقانیت خانه سینما روشن شد/با هیچ صنفی چالش نداریم

Farhad-Tohidi

فرهاد توحیدی با اشاره به مثبت بودن برآیند کلی مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما تأکید کرد بیش از پیش حقانیت خانه سینما روشن شده است.

فرهاد توحیدی با اشاره به مثبت بودن برآیند کلی مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما تأکید کرد بیش از پیش حقانیت خانه سینما روشن شده است.

توحیدی درباره اهم رویکردهای مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما که دیروز دوشنبه برگزار شد به سوره سینما گفت:  بعد از تعطیلی حدودا ۲۰ ماهه در پی لغو دستور تعطیلی خانه سینما از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد امکان تشکیل مجمع عمومی برگزار شد. مبنای این مجمع توافقاتی بود که در تاریخ ۱۳ تیر در دفتر ریاست جمهوری بین هیئت مدیره خانه سینما و سازمان سینمایی منعقد شده بود.

وی افزود: با انجام تعهدات طرفین این مجمع برگزار شد. این جلسه با سه دستور آغاز به کار کرد. یک: انتخابات هیئت مدیره که نهایتا از دستور کار جلسه خارج و هیئت مدیره فعلی به مدت سه ماه ابقا شد. دوم تقاضای عضویت دو صنف متقاضی عضویت در خانه سینما و سوم تصویب اصلاحات اساسنامه پیشنهادی. در فاصله این سه ماه کارهای ثبت قانونی اساسنامه اصلاح شده انجام خواهد شد. هیئت مدیره بر مجامع عمومی انجمن‌های عضو نظارت خواهد داشت.

توحیدی با اشاره به حجم کارهای معوقه خانه سینما و فشردگی برنامه‌های اجرایی در این سه ماه افزود: سه ماه پرکار و فشرده‌ای را در پیش داریم. حدودا دو سال است که خانه سینما تعطیل شده بنابراین کارهای معوقه زیادی از جمله پرداخت دستمزدها و عادی‌سازی روابط با وزارت ارشاد را در پیش داریم. در ادامه باید توافقاتی را با ارشاد برای تعریف بودجه خانه سینما انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه از طرف خانه سینما هیچ چالشی با اتحادیه تهیه‌کنندگان وجود ندارد گفت: ما با دوستان اتحادیه چالش نداریم و تمامی رفتارهایمان در این مدت بر مبنای قانون بوده و الحمدالله حقانیت خانه سینما بیش از پیش آشکار شده. احترام این دوستان واجب است و ایشان باید در هاضمه اکثریت سینما حل شوند. بیایند در مجامع صنفی به شکل قانونی فعالیت کنند. انشاءالله جشن خانه سینما در ادامه فعالیت‌های خانه سینما برگزار خواهد شد.