سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
در هشتمین روز فجر۴۱ چه گذشت؟

از انتقادها به «هایپاور» تا استقبال از «اتاقک گلی»

Fajr-Day8

در هشتمین روز چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه در اکران اول از فیلم «هایپاور» انتقاد کردند اما در مقابل اکران «اتاقک گلی» با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

به گزارش سوره سینما، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزهای پایانی خود را طی می‌کند. در هشتمین روز از برگزاری این دوره از جشن سینمای انقلاب دو فیلم سینمایی «هایپاور» ساخته هادی محمدپور و «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری در سینمای رسانه به نمایش درآمدند. همچنین در این روز علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران از برج میلاد و بخش بازار فیلم جشنواره بازدید کرد.

*اهدای جایزه ویژه مدیریت شهری به فیلم‌سازان برگزیده فجر

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران طی بازدید از بخش بین‌الملل جشنواره چهل و یکم فیلم فجر، در نقش شهرداری در حمایت از فیلم‌هایی با موضوع مدیریت شهری صحبت کرد.

وی جشنواره فجر را قله ارائه آثار سینمایی دانست و گفت: هرساله این جشنواره در یک مسیر رقابتی معین، برترین‌های سینما را انتخاب و معرفی می‌کند.

زاکانی درباره نقش شهرداری در کمک به برگزاری چنین رویدادی اظهار داشت: شهرداری در حوزه‌های مختلف مسئولیت دارد و می‌توان گفت که از قبل تولد تا بعد از مرگ در ابعاد مختلف با انسان در ارتباط است. جشنواره یک فرصت طلایی است تا شهرداری بتواند درزمینهٔ ارتباط با مخاطب و نشان دادن نقش خود در بحث‌های مختلف مدیریتی موفق ظاهر شود.

زاکانی مطرح کرد که در مسیر شهری جدید، هم به دنبال کمک به برگزاری چنین رویدادهایی هستیم و قصد داریم که در توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری نقش اساسی ایفا کنیم. لذا اصل جشنواره را باید به هنرمندان تبریک گفت و حضور سینماگران جوان را ارج نهاد و مقدمه کارهای بزرگ دانست.

وی در خصوص برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در برج میلاد گفت: برج میلاد به‌عنوان یک نشان ملی و همچنین مجموعه‌ای که آوازه جهانی دارد می‌تواند در ابعاد مختلف مورداستفاده قرار بگیرد؛ از طرفی برای شهرداری مهم بود که بتواند در برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشد لذا حال و هوای جشنواره در برج میلاد مسرت‌بخش و مفرح است.

شهردار تهران تأکید کرد که شهرداری در نظر دارد هم به خلق آثار فاخر کمک کند و هم نقش مهم در خالق این آثار داشته باشد. همچنین قرار است جایزه ویژه‌ای از طرف شهرداری به فیلم‌هایی با محوریت مدیریت شهری اهدا شود.

*نشست «هایپاور» و انتقاد شدید اصحاب رسانه از فیلم

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «هایپاور» یکی از نشست‌های انگشت‌شمارهای جشنواره امسال بود که بازیگران اصلی آن حضور داشتند. این نشست با حضور اتابک نادری و فرزاد حسنی برگزار شد.

این فیلم روایتگر یکی از عملیات شهید منصور ستاری بود که نقش ایشان را اتابک نادری ایفا می‌کرد اما ساخت ضعیف، بازی‌های کم‌عمق و نوع روایت این فیلم، انتقاد شدید اصحاب رسانه را به دنبال داشت.

Neshast High Power (3)

هادی محمدپور؛ کارگردان «هایپاور» در این نشست گفت: درست است که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده بود اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری فیلم را بسازیم.

اتابک نادری نیز با اشاره به فیلم «منصور» که در مورد شهید ستاری ساخته شده بود، عنوان کرد: در پروژه «منصور» حضور داشتم و نقش آیت‌الله رفسنجانی را بازی کردم که در تدوین حذف شد. ما اصلاً نباید فیلم‌ها را با هم قیاس کنیم. تصویرهای مختلف، روایت‌های مختلف دارند. شهید ستاری در فیلم «هایپاور» به‌گونه‌ای نشان داده شده که او را مرد عمل ببینند و به‌شدت با فیلم «منصور» تفاوت دارد.

*نشست «اتاقک گلی» و تمجید اهالی رسانه از فیلم

نشست فیلم سینمایی «اتاقک گلی» با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده برگزار شد. این فیلم روایتی عاشقانه است که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد.

محمد عسگری؛ کارگردان این فیلم در مورد حضور مجید مجیدی به عنوان مشاور توضیح داد: بدون شک نمی‌توان شاگرد کسی بود و از او تأثیر نگرفت، من شاگرد مجید مجیدی و رضا میرکریمی بوده‌ام اما در سکانس‌های این فیلم اشاره مستقیم و برداشتی از فیلم‌های این بزرگواران نداشته‌ام.

Neshast Otaghak Geli (13)

در ادامه داوود صبوری؛ تهیه‌کننده فیلم در خصوص هزینه تولید این فیلم بیان کرد: یک فیلم اجتماعی با یک تک بازیگر زیر ۱۵ میلیارد تمام نمی‌شود. من یک قرارداد ناهار و شام بستم هر عدد ۴۵ هزار تومان ظرف سه ماه شد ۹۵ هزار تومان! فیلم‌های دفاع مقدس یقیناً هزینه‌بر است اما تمام تلاشم را کردم که از ظرفیت استان کرمانشاه استفاده کنم. به‌جرئت می‌توانم بگویم این فیلم ارزان‌ترین فیلم دفاع مقدسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>