سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
در آخرین روز فجر۴۱ چه گذشت؟

اعلام نامزدهای فجر همزمان با رونمایی از هیات داوران

Mojtaba-Amini

در آخرین روز از برگزاری چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ از اعضای هیات داوران نیز رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما، آخرین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اکران دو فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» و «سینما متروپل» به کار خود پایان داد. در این روز ضمن اعلام اسامی هیات داوران، دبیر جشنواره طی یک نشست نامزدهای دریافت سیمرغ را نیز اعلام کرد.

*از حاتمی‌کیا و شریفی‌نیا تا نقاش‌زاده و فهیم

سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان و در فاصله یک روز مانده به مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از ترکیب هیات داوران رونمایی شد.

در این دوره ابراهیم حاتمی‌کیا (نویسنده و کارگردان)، پرویز شیخ طادی (نویسنده و کارگردان)، سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده)، محمدرضا شریفی‌نیا (بازیگر)، مجید اسماعیلی (مدیر فرهنگی)، مسعود نقاش‌زاده (کارگردان) و محمدتقی فهیم (منتقد) به داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه نشستند و درنهایت نامزدهای خود برای کسب سیمرغ بلورین را اعلام کردند.

*رکوردداری «سینما متروپل» و «اتاقک گلی» در نامزدی برای سیمرغ

با توجه به اعلام نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره چهل و یکم، دو فیلم سینمایی  «سینما متروپل» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر و «اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری به ترتیب در ۱۳ و ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ شدند. این در حالی است که فیلمی چون «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و محصول سازمان هنری اوج در بسیاری از بخش‌ها از جمله بازیگر نقش اول مرد نادیده گرفته شد!

*نشست «آنها مرا دوست داشتند» و حاشیه‌سازی مدیر تولید!

نشست فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا رحمانی و با حضور این کارگردان، ایرج رحمانی و مهسا اسماعیلی بازیگران برگزار شد.

در این نشست ایرج رحمانی؛ بازیگر و مدیر تولید فیلم مدعی شد که برخی بازیگران برای حضور در نشست خبری طلب پول کلانی کرده‌اند او همچنین اعلام کرد که در طول فیلم‌برداری بازیگران چهره به خاطر حضور مهسا اسماعیلی و لیلا بلوکات از بازی در فیلم انصراف دادند، چون نمی‌خواستند جلوی آنها بازی کنند.

Neshast Anha Mara Doost Dashtand (1)

محمدرضا رحمانی؛ کارگردان فیلم هم ضمن پاسخ به پرسش‌های اهالی رسانه درباره ساختار و محتوای فیلم درباره عدم حضور بازیگران در نشست‌های خبری جشنواره گفت: همه بازیگرانی که سینما را تحریم می‌کنند الان سر فیلم‌برداری هستند.

*نشست «سینما متروپل» و بحث سر برآورد هزینه

در آخرین روز نمایش فیلم‌ها در پردیس ملت از فیلم «سینما متروپل» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر رونمایی شد. بعد از نمایش این فیلم نشست خبری آن با حضور کارگردان  و حامد حسینی؛ تهیه‌کننده برگزار شد.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که چرا رضا کیانیان در نشست خبری حاضر نشده به خبرنگاران گفت : به خود آقای کیانیان زنگ بزنید و دلیل نیامدنش را بپرسید.

Bashe-Ahangar

حامد حسینی؛ تهیه‌کننده فیلم هم درباره اینکه گفته می‌شود فیلم بیش از ۲۷ میلیارد هزینه داشته است توضیح داد: این برآورد غلط است. درباره «سرو زیر آب» هم اعداد و ارقامی گفته می‌شد اما درست نبود. درباره مسئله برآورد و هزینه در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس باید بگویم هر آنچه در این حوزه هزینه می‌شود از خزانه کل برداشت می‌شود اما دو برابر آن بازمی‌گردد چون به‌هرحال مراجع مختلف بودجه‌هایی می‌گیرند و این‌ها در طول سال از یک سری فیلم حمایت می‌کنند. پس درآمد حاصل از این فیلم‌ها به خزانه کل بازمی‌گردد.

وی افزود: فیلم‌های دفاع مقدس در مدیای سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند و درآمد مختلفی دارند پس هیچ فیلم دفاع مقدسی نیست که ضرر بدهد مثل فوتبال می‌ماند. درآمد این بخش سینما تضمین شده است و به همین دلیل حاکمیت از این‌گونه فیلم‌ها حمایت می‌کند. آن عدد که درباره بودجه فیلم هم گفتید غلط است.

باشه‌آهنگر هم با انتقاد از سؤالاتی که درباره بودجه فیلم‌های او مطرح می‌شود عنوان کرد :من درباره هر چیزی فیلم می‌سازم به پولش اشاره می‌کنید، درحالی‌که درصد بالایی ازآنچه می‌سازم برای خودم رخ‌داده و من در خلأ فیلم نمی‌سازم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>