سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب
فیلم‌های اکران نوروزی مشخص شدند؛

غریب و سه فیلم عجیب

Molaghat-Ba-Jadoogar

در شرایطی که بسیاری از فیلم‌های مطرح سینمای ایران در دو سه سال گذشته هنوز رنگ اکران ندیده‌اند، سه فیلم عجیب در کنار «غریب» قرار است بهترین اکران سال را داشته باشند.

سوره سینما – تا قبل از همه‌گیری کرونا اکران عید نوروز و عید فطر بهترین زمان برای نمایش عمومی فیلم‌ها به حساب می‌آمدند. اما تقریباً نزدیک به سه سال است که به خاطر شرایط خاص قرنطینه و بعد، اتفاقات پاییز امسال شرایط سینمای کشورمان عادی نیست.

از یک سو خیلی از فیلم‌های مهم دو سه دوره اخیر جشنواره فجر هنوز اکران نشده‌اند و از سوی دیگر رابطه مردم با سینما به دلایل مختلف چندان گرم نیست. در شرایطی که سینما‌داران، تهیه‌کنندگان، اصحاب رسانه و مردم همگی امیدوار بودند که با عادی شدن شرایط قرنطینه، تقارن نوروز و ماه مبارک و در پیش بودن عید فطر، سینما دوباره به تفریحات خانواده‌ها اضافه شود و گرمای گذشته خودش در گیشه را تکرار کند، اما انتخاب‌های عجیب سبد اکران باعث شده چندان به تعطیلات پیش ‌رو امیدوار نباشیم. حداقل نه روی کاغذ!

به جز «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی که از فیلم‌های مهم چند سال اخیر سینمای ماست، انتخاب آثار بی نام و نشانی چون «ملاقات با جادوگر»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» برای بازه بهترین اکران سال واقعاً تصمیم عجیبی است.

آن هم در شرایطی که عموم مخاطبان سینما هنوز فیلم‌هایی مثل «نگهبان شب» رضا میرکریمی، «خائن کشی» مسعود کیمیایی، «دسته دختران» منیر قیدی، «ضد» امیرعباس ربیعی، «برف آخر» امیرحسین عسگری و… را ندیده‌اند. تازه این به جز ظرفیت فیلم‌های خوبی مثل «اتاقک گلی»، «سرهنگ ثریا» و «عطرآلود» است که به واسطه جشنواره امسال در صف اکران قرار گرفته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>