سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

جانی دپ جشنواره کن را افتتاح می‌کند

Jeanne-du-Barry1

هفتاد‌و‌ششمین جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «ژان دو بری» ساخته مایوین و با بازی جانی دپ افتتاح خواهد شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم کن، «ژان دو بری» به‌عنوان ششمین فیلم از مایوین؛ فیلم‌ساز فرانسوی روز ۱۶ می و در افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره اکران خواهد شد و در همان روز نیز در سینماهای فرانسه اکران می‌شود.

در این فیلم مایوین در نقش اصلی «مادام دو بری» در کنار جانی دپ، بنجامین لاورنه، ملویل پوپو، پیر ریچارد، پاسکال گرگوری، نوئمی لووفسکی و ایندیا هیر نقش‌آفرینی کرده است. داستان فیلم درباره رابطه پرفراز و نشیب لویی پانزدهم با همسرش مادام دو بری است.

«ژان ووبرنیه»، زن جوان از طبقه کارگر است که تشنه فرهنگ است و از هوش و جذابیت خود استفاده می‌کند تا پله‌های نردبان اجتماعی را یکی‌یکی بالا برود. او مورد علاقه پادشاه لویی پانزدهم قرار می‌گیرد که بی‌اطلاع از وضعیت خود به‌عنوان یک نجیب‌زاده، میل خود را برای زندگی دوباره به دست می‌آورد. آن‌ها دیوانه‌وار عاشق یکدیگر می‌شوند. ژان بر خلاف همه اصول و آداب، به ورسای نقل‌مکان می‌کند، جایی که ورود او باعث رسوایی در دربار می‌شود…

Jeanne-du-Barry2

«مایوین» که کارگردانی، نگارش فیلمنامه، بازیگری و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد، اولین فیلم بلند خود با عنوان «منو ببخشید» را در سال ۲۰۰۶ کارگردانی کرد. سینمای او در حال حاضر با واقعیت خاصی آغشته است که آزادانه از زندگی خودش برای شکل دادن به شخصیت‌ها و داستان‌هایش الهام می‌گیرد.

این کارگردان، در سال ۲۰۱۱، با فیلم «سیاست» برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد و چهار سال بعد با فیلم «پادشاه من» جایزه بهترین بازیگر زن را برای «امانوئل برکو» در کن به ارمغان آورد.

*چه فیلم‌هایی به کن ۲۰۲۳ می‌روند؟

بر اساس این گزارش به‌غیراز فیلم سینمایی «ژان دو باری» که به‌عنوان فیلم افتتاحیه کن ۲۰۲۳ نمایش داده می‌شود، تاکنون نمایش فیلم‌های «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» از «جیمز منگولد» به صورت رسمی اعلام شده است. همچنین احتمالاتی برای حضور فیلم سینمایی «شهر سیارکی» به کارگردانی «وس اندرسون» در این دوره از جشنواره کن وجود دارد.

«قاتلان ماه کامل» جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن تجربه می‌کند. این نخستین حضور مارتین اسکورسیزی پس از  سال ۱۹۸۶ و فیلم «پس از ساعت‌ها» در کن خواهد بود.

*انتظار هواداران به سر رسید/ دنیرو و دی کاپریو مقابل هم

«قاتلان ماه کامل» برای نخستین بار روز بیستم ماه می در سالن لومیر و با حضور گروه تولید و ستارگان آن به نمایش در می‌آید. داستان آخرین ساخته اسکورسیزی، با بازی لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو، لیلی گلدستون، برندن فریزر، جسی پلمونز، کارا جید مایرز، برگرفته از کتاب دیوید گرن است.

deniro-and-dicaprio

حضور رابرت دنیرو به عنوان ستاره فیلم های دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ فیلم های مارتین اسکورسیزی، در مقابل لئوناردو دی‌کاپریو به عنوان ستاره دیگری که در فیلم های دهه ۹۰ به بعد این کارگردان بوده، انتظاری برای علاقه مندان به سینمای اسکورسیزی بود که امسال با فیلم «قاتلان ماه کامل» به سر رسید.

*«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» در کن ۲۰۲۳

همچنین بنا به اعلام جشنواره فیلم کن، فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» ساخته جیمز منگولد با بازی هریسون فورد نخستین نمایش جهانی خود را در این دوره از جشنواره خواهد داشت.

در روز ۱۸ ماه می برای ستارگان به همراه کارگردان فیلم، فرش قرمز پهن خواهد شد. همین فیلم از ۲۸ ماه ژوئن در سرتاسر فرانسه به عنوان اولین کشور در جهان به نمایش عمومی هم در خواهد آمد. همچنین از ۳۰ ژوئن امسال در امریکا نمایش عمومی خود را آغاز می‌کند.

Indiana-Jones-Dial-of-destiny

جشنواره کن اعلام کرد که به مناسبت حضور هریسون فورد بازیگر اصلی این فیلم از وی ستایش خواهد کرد و احتمالا نخل طلای افتخاری به این بازیگر خواهد داد. فیلم در خارج از مسابقه به نمایش در خواهد آمد.

*احتمال حضور «شهر سیارکی» وس اندرسون در کن

ددلاین نیز در خبری منتشر کرد که کمدی ستاره‌دار وس اندرسون با نام «شهر سیارکی» راهی جشنواره فیلم کن می‌شود.

پس از گمانه‌زنی‌های فراوانی که در مورد این فیلم ایجاد شد، شاید این موضوع شگفتی بزرگی نباشد اما می‌شنویم که فیلم کمدی وس اندرسون قطعا به جشنواره فیلم کن می‌رود.

از بازیگران این فیلم می توان به اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جیسون شوارتزمن، جفری رایت، تیلدا سوینتون، برایان کرانستون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، لیو شرایبر و هوپ دیویس اشاره کرد.

Asteroid-City

در خلاصه داستان این فیلم که در یک شهر بیابانی خیالی در آمریکا و در حدود سال ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد، آمده است: برای گردهم آوردن دانش آموزان و والدینشان از سراسر کشور، سفری ترتیب داده می شود که در آن قرار است مشارکت و رقابت علمی صورت گیرد.

وس اندرسون «شهر سیارکی» را با رومن کاپولا نوشته و آن را با شرکای همیشگی اش استیون رالس و جرمی داوسون تهیه کرده است.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>