سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

ساخته جدید نولان، طرفداران را به وجد آورد

Nolan

کریستوفر نولان، قطعه جدیدی از فیلم سینمایی «اوپنهایمر» را در سینما کان به نمایش گذاشت.

سوره سینما – فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) داستان جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم را بازگو می‌کند. نولان که یکی از بزرگترین حامیان اکران فیلم‌ها در سینما‌ها بوده و ضد پخش آنلاین است، هنگام رفتن روی سن، مورد تشویق حضار و سینماداران قرار گرفت. او درباره فیلمش گفت: «من داستانی دراماتیک‌تر و حساس‌تر [از این فیلم] برای گفتن ندارم»

تصاویر پخش‌شده حاکی از آن است که نولان به دوران اوج خود بازگشته و شاید بتوان خاطره دو فیلم آخر او را فراموش کرد. فیلم به داستان محرمانه ساختن بمب اتم توسط آمریکایی‌ها پرداخته و به اصطلاح فلش فوروارد نیز به آینده زده و به پشت صحنه اولین بمب اتم روس‌ها می‌پردازد.

نولان در ادامه افزود: «خوشتون بیاد یا نه، جی رابرت اوپنهایمر مهم‌ترین انسانی است که تابحال زندگی کرده است. می‌توان گفت که او هم دنیا را جای بهتری کرده و هم دنیا را جهنم کرده است. داستان زندگی او را باید دید تا باور کرد.»

کمپانی یونیورسال قصد دارد که این اثر را در ۲۱ جولای (اواخر تیرماه) اکران کند. عموم فیلم‌هایی که در این بازه در چند سال اخیر اکران شده‌اند، فیلم‌های سبک ابرقهرمانی و یا انیمیشن بوده‌اند. «اوپنهایمر» جو سنگینی دارد و به یکی از نقاط عطف تاریخ بشر می‌پردازد. اگرچه اوپنهایمر در ابتدا هدایت پروژه منهتن (نام پروژه ساخت اولین بمب اتم توسط آمریکا) را در دست گرفت و بمب اتم را ساخت، اما با دیدن آثار مخرب خلقتش، موضع خود را تغییر داده و پشیمان شد.

نولان این اثر را با دوربین‌های آیمکس ۷۰ میلیمتری فیلمبرداری کرده و تصاویر نشان داده در مراسم، بین سیاه و سفید و رنگی، تعویض می‌شد. کیفیت تصویر، هوش از سر حضار برده بود.

کیلیان مورفی گزینه بسیار خوبی برای بازی کردن نقشی کسی است که سلاحی برای نابودی دنیا‌ها ساخت. مورفی پیشتر با نولان در «بتمن ‌آغاز می کند»، «تلقین» و «دانکرک» همکاری کرده بود. از دیگر بازیگران پروژه می‌توان از مت دیمون در نقش ژنرال لزلی گروز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراس و امیلی بلانت در نقش همسر اوپنهایمر نام برد.

کمپانی یونیورسال از آثار دیگری نظیر قسمت جدید «سریع و خشن» (Fast & Furious) و چند انیمیشن رونمایی کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>