سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

همچنان مقاومت در برابر دیزنی

Disney

فرماندار فلوریدا یک ماه پیش وعده باطل کردن قرارداد کمپانی دیزنی با مالک زمین شهربازی اورلاندو را داده بود و پس از چند روز، به حرف خود عمل کرد.

سوره سینما – ران دی سنتیس فرماندار فلوریدا وعده داد تا در هر جنگی با دیزنی، پیروز می‌شود. او چند روز پیش، یک لایحه‌ای امضا کرد که قدرت تام را به هیئت نظارت بر روی ملک شهربازی دیزنی در اورلاندو می‌دهد. دیزنی پیشتر توافقی با مالکان این زمین در رابطه با ساخت چند هتل و مراکز تفریحی، کرده بود. رسانه‌های هالیوودی این توافق دیزنی را به منزله پیروزی دیزنی بر دی‌سنتیس خواندند که فرماندار فلوریدا، این جشن گرفتن را بر نتابید.

دی سنتیس پس از مشاهده این خط خبری، در نشستی با خبرنگاران، وعده داد که در هر جنگی با دیزنی پیروز شده و این توافق را در اسرع وقت، باطل خواهد کرد. باب آیگر پس از این نشست خبری، در مصاحبه‌ای دی سنتیس را ضد کاپیتالیسم و ضد آزادی بیان خواند. دیزنی در قدم بعدی در جنگ با دولتمردان فلوریدا، از آنها در دادگاه فدرال شکایت کرد.

این شکایت فعلاً راه به جایی نبرده است. در لایحه‌ای که دی‌سنتیس امضا کرد، هیئت منتخب فرماندار فلوریدا به نام نظارت بر صنعت توریسم، حق دارد تا هر توافقی میان دیزنی و مالکان زمین را باطل کند.

دی سنتیس در نشست خبری پس از امضا کردن این لایحه گفت: «اشتباه برداشت نکنید، تصمیمی که قانون‌گذاران گرفتند، به خاطر کارهایی که ما کردیم نبوده، بلکه به  خاطر گستاخی کمپانی دیزنی در دور زدن قانون فلوریدا بوده است.»

شهربازی دیزنی در اورلاندو در‌ ملکی تحت کنترل دیزنی به نام Reedy Creek و به مساحت ۱۰ هزار هکتار بنا شده است. دی سنتیس در سال گذشته، لایحه‌ای را تصویب کرد که اختیار‌ به اصطلاح واتیکانی دیزنی در این ملک را از آنان سلب می‌کرد. دیزنی تا قبل از این جنگ‌ها، اختیار تام برای ساختن هر چیزی در این ملک را داشت.

این جنگ‌ها سال گذشته هنگام اعتراض علنی کمپانی دیزنی به قانون «حقوق والدین در منابع تحصیلی کودکان»، شروع شد. این قانون، تعلیم تنوع جنسی به کودکان را ممنوع می‌کند. دی سنتیس به دو دلیل در دو سال گذشته بر سر زبان‌ها افتاد؛ در ابتدا او به نماد تنها ایالت آزاد در دوران کرونا تبدیل شد و هیچ بگیر و ببندی در این ایالت به راه نیانداخت؛ و با جنگی که با بزرگترین کمپانی سرگرمی در جهان شروع کرد، خود را به عنوان چهره جدید حزب جمهوریخواه، در سطح کشور مطرح کرد.

دی سنتیس در ادامه نشست خبری افزود: «ما یک اختلاف بزرگ در این ایالت داریم؛ تعریف ما از آن چیزی که برای کودکان مناسب است، و تعریفی که روشنفکران کالیفرنیا از موضوعات مناسب کودکان دارند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>