سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

فرماندار فلوریدا: در هر جنگی با دیزنی، پیروز می‌شویم

Disney

ران دی سنتیس، فرماندار فلوریدا و نفر اصلی جنگ فرهنگی علیه دیزنی، وعده داد که در مقابل ساخت و سازهای جدید شهربازی دیزنی در اورلاندو، خواهد ایستاد.

سوره سینما – پیش‌تر مفصلاً به مشکلات کمپانی دیزنی با آمریکایی‌هایی که علاقه به چپ‌گرایی ندارند، پرداخته‌ایم. اتفاقات سال اخیر نشان داده است که نگرانی پدر و مادر‌های آمریکایی بیهوده نبوده و بزرگترین کمپانی سازنده محتوای کودک در جهان، علناً تصمیم به ترویج و گسترش همجنس‌گرایی و ترنس‌جندریسم در آثار خود گرفته است.

یکی از دلایلی که ران دی سنتیس فرماندار فلوریدا، به مبارزه دیزنی رفته است، ضدیت این کمپانی با لایحه حق و حقوق والدین در تحصیل کودکان است. در این لایحه، تدریس و ارائه مفاهیم جنسی به کودکان زیر ۹ سال ممنوع شده است. دیزنی اعتقاد دارد که چنین قانونی، در حق ترنس‌جندرها و همجنس گرایان خردسال، اجحاف می‌کند. دی سنتیس پس از موضعی که دیزنی با این قانون گرفت، معافیت مالیاتی شهربازی بسیار سودآور و بزرگ این کمپانی در اورلاندو را پایان داد. پس از کش و قوس‌های متعدد میان سیاست‌گذاران فلوریدا و مدیریت دیزنی، هنوز آتش‌بسی میان این دو طرف اعلام نشده است.

باب آیگر مدیر عامل کمپانی دیزنی چند روز پیش در رابطه با دعوای میان آنها با ران دی سنتیس گفت: «سیاستی که دی سنتیس اتخاذ کرده است، هم ضد بیزنس بوده و هم ضد فلوریدا است. چرا دی سنتیس به آزادی بیان احترام نمی‌گذارد؟ ران دی سنتیس می‌خواهد ما را به دلیل استفاده از حق آزادی بیان، تنبیه کند. این قبیل اقدامات، چه علیه یک فرد باشد و چه علیه یک کمپانی، خصوصا علیه یک کمپانی که حق آب و گل در این ایالت دارد، خیلی اشتباه است.»

آخرین نفری که می‌تواند از حق «آزادی بیان» بگوید، کمپانی دیزنی است. این کمپانی در چند سال اخیر، هر کسی را موضع ضد چپ‌گرایی داشت را از کار اخراج کرده است.

دیزنی چندی پیش اعلام کرد که در ملک خود، ساخت و سازهای جدیدی را آغاز کرد و یک هتل جدید نیز در اینجا می‌سازد. فرماندار فلوریدا در واکنش به این خبر اعلام کرد: «دیزنی می‌خواهد بگوید که آنها باید این اجازه را داشته باشند تا خارج از قوانین فلوریدا، به فعالیت خود ادامه بدهند. ما پایان معافیت مالیات را قبل از انتخابات (فرمانداری فلوریدا) تصویب کردیم. ما انتخابات را قاطعانه بردیم. خون دیزنی، از مردم فلوریدا رنگین‌تر نیست. حتی سنگ هم ببارد، ما قانون فلوریدا را پیاده خواهیم کرد؛ حالا آنها به هر دری هم بزنند، نهایتا این ما هستیم که در هر جبهه‌ای مقابل دیزنی، پیروز می‌شویم. این خط، این هم نشون.»

چند روز پیش اعلام شد که مالک اراضی دیزنی، به این کمپانی تا ۳۰ سال آینده اختیار تام داده است تا هر ساخت و ساز و تغییراتی که می‌خواهند، در ملک بدهند. بسیاری از رسانه‌های لیبرال، این خبر را جشن گرفته و گفتند که دی‌سنتیس فعلا باخته است. دی سنتیس به این خبر واکنش داد و گفت: «منتظر اخبار جدید تا دو ماه آینده باشید؛ لایحه ما تمام قراردادهای اخیر دیزنی را فسخ خواهد کرد. ما فقط به فسخ قرارداد بسنده نمی‌کنیم، ما روی هتل‌ها مالیات می‌بندیم، ایستگاه عوارضی در جاده‌های منتهی به این ملک می‌گذاریم و جواز‌های ساخت و ساز را بررسی خواهیم کرد.»

او در ادامه افزود: «حق آزادی بیان برای آنها یعنی تدریس مسائل جنسی به خردسالان؟ آیا این اقدام در راستای تعهد آنها در قبال سهامداران دیزنی است؟ بعید می‌دانیم. ولی بگذارید به شما به عنوان فرماندار بگویم که به هیچ وجه من الوجوه، ایالت فلوریدا اسپانسر چپگرایی نخواهد شد. لذا ما این حق را از آنها گرفتیم.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>