سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

چین به یاری دیزنی آمد

Guardians-of-the-Galaxy

قسمت سوم «محافظان کهکشان» بدون احتساب فروش در چین، یک شکست دیگر برای کمپانی دیزنی است.

سوره سینما – قسمت سوم «محافظان کهکشان» Guardians of the Galaxy Vol. 3 شصت میلیون دلار در آخر هفته دوم در آمریکای شمالی فروخت. با توجه به فروش ۱۱۸ میلیون دلاری هفتۀ اول، این اثر با کاهش ۴۹ درصدی فروش مواجه شده است که در حالت عادی، به منزلۀ یک دستاورد برای دیزنی و مارول است؛ اما مسئله اینجاست که فروش ۱۱۸ میلیون دلاری فیلمی که فقط بودجه ساخت آن به بیش از دویست و پنجاه میلیون دلار می‌رسد، نوعی شکست است. کارشناسان ورایتی در حالی این کاهش ۴۹ درصدی را ستایش کردند که ساخته جدید جیمز گان را با فیلم‌های دیگر مارول در سال گذشته مقایسه کردند. این درست است که «گربه سیاه: واکاندا» Black Panther: Wakanda Forever ، «ثور: عشق و تندر» Thor: Love and Thunder ، «دکتر استرنج در چند جهانگی جنون» Doctor Strange in the Multiverse of Madness با افت نزدیک به هفتاد درصدی در هفته دوم مواجه شدند، اما رقم فروش هفته اول آنها، بسیار بیشتر از «محافظان کهکشان» بوده است.

این فیلم تا آخرین اخبار اعلام شده، ۲۱۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و به تنهایی در حدود ۵۸ میلیون دلار در آخر این هفته در چین فروخت و مجموع فروش جهانی به ۵۲۸ میلیون دلار رسید. فروش این هفتۀ چین، به اندازه فروش این اثر در آمریکا بوده و اگر چین تا پایان اکران به یاری دیزنی ادامه دهد، این کشور آسیایی تنها دلیل ضرر نکردن یا سودآوری فیلم خواهد بود.

اما فیلم دیگر کریس پرت، همچنان قدرتمند به کار خود در گیشه ادامه می‌دهد. «فیلم برادران سوپر ماریو» The Super Mario Bros. Movie  تا پایان هفته ششم، ۵۳۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و به مجموع جهانی ۱.۲ میلیارد دلار رسیده است. این فیلم با فروش ۸۲ میلیون دلاری در مکزیک، در رتبه دوم پرفروشترین فیلم تاریخ این کشور قرار گرفت. این انیمیشن در ژاپن نیز خوش درخشیده و به یکی از پرفروشترین‌های این کشور تبدیل شده است.

وبسایت ببیلون بی Babylon bee درباره «سوپر ماریو» گفت: «مسئولان دیزنی بسیار متعجب ‌اند از اینکه چگونه یک انیمیشن که نه کاراکتر همجنس‌گرا، نه کاراکتری تغییر نژادی * و نه کاراکتر ترنس‌جندری دارد، بیش از یک میلیارد دلار فروخته است؟»

»مرده شریر بر می‌خیزد» Evil Dead Rise  جدیدترین اثر ترسناک کمپانی وارنر، هفت میلیون دلار دیگر در بازارهای جهانی فروخت و تا امروز ۶۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۳۱ میلیون دلار فروش کل داشته است. اکران این اثر در کشور فیلیپین، با استقبال بی نظر مخاطبان همراه بوده و دویست هزار دلار تنها در ۳۴ سالن سینما فروخته است.

قسمت دوم «کلاب کتاب» Book club: the next chapter فیلمی که داستان چند پیرزن هشتاد ساله را دنبال می‌کند، بسیار ضعیف در گیشه ظاهر شد. این اثر با بازگشت دایان کیتون، جین فاندا و کندیس برگن بازیگران فیلم اول و با بودجه ۲۰ میلیون دلاری در لوکیشن‌های لوکس اروپایی ساخته شده است.

* تغییر نژادی Race Swapping عوام فریبی جدید لیبرال های هالیوود برای در ظاهر عذرخواهی کردن از نژادهای غیر سفیدپوست است. آنها چند سالی است که نژاد کاراکترهای سفیدپوست را تغییر داده و به هر کسی هم که از این بازی انتقاد کند، اتهام نژادپرستی می زنند. جدیدترین نمونه این سیاست، در «ملکه کلوپاترا» دیده شد. این سریال، به یکی از منفورترین آثار تاریخ نتفلیکس تبدیل شده و هم اکنون، امتیاز یک از ده را در imdb  و rotten tomatos  دارد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>