سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

اعتصاب سراسری کارکنان دیزنی در پاریس

Strikes-Disneyland-Paris

شهربازی دیزنی لند در پاریس، شاهد اعتصابات بی‌سابقه‌ای است که منجر به لغو شدن تعدادی از برنامه‌های زنده این مجموعه شد.

سوره سینما – صدها نفر از کارکنان دیزنی، لباس‌های مبدل کاراکترهای دیزنی را پوشیده و در خیابان‌های اصلی پارک تجمع کردند. آن‌ها متقاضی افزایش ۲۰۰ پوندی حقوق، به ازای هر ماه هستند. از طرفی دیگر هم خواستار حقوق دو برابر برای کار کردن در روز تعطیل یکشنبه شده‌اند. آن‌ها متقاضی هزینه ایاب و ذهاب به پارک شده‌اند. این شهربازی در فاصله ۳۲ کیلومتری پاریس قرار دارد.

اکانت رسمی دیزنی‌لند پاریس در توییتر به مردم هشدار این اعتصابات را داد و به آنها گفت که اگر می‌توانند، ملاقات خود را به تعویق بیاندازند.

هشدار لحظه آخری دیزنی به مردم سبب شد تا بسیاری به توییتر آمده و از مسئولان دیزنی لند انتقاد کنند. یکی از کاربران در توییتر نوشت: «با وجود اینکه پنجاه درصد وسایل بازی و برنامه‌ها تعطیل شده‌اند، اما تمامی دکه‌های فروش غذا و اسباب‌بازی باز هستند.»

سه سال کرونا سبب شده بود که اعتراضات فرانسوی ها به وضع اقتصادی، به خیابان ها کشیده نشود. اما با توجه با اعتراضات قشر کارگر و کارمند به وضع اقتصادی و قدرت گرفتن حزب راستگرای فرانسه، حتی آینده سینمای فرانسه هم در تلاطم است. این حزب مخالف سر سخت بودجه های دولتی برای ساخت فیلم هایی است که به اصطلاح عامیانه، پرچم فرانسه را بالا نمی برند.