سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۴۰۲ در ۶:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

مدیرعامل دیزنی: توقع نویسندگان و بازیگران خیلی بالاست

Robert-Iger

باب آیگر مدیرعامل اخیراً ابقا شده دیزنی، مطالبات اتحادیه نویسندگان و بازیگران را دور از واقعیت خواند.

سوره سینما – باب آیگر مدیرعامل کمپانی دیزنی که چند روز پیش خبر ابقا در پست مدیریت او برای دو سال دیگر نیز اعلام شد، اعتصابات نویسندگان و بازیگران را آزاردهنده خواند.

آیگر در مصاحبه‌ای با دیوید فابر مجری شبکه سی‌ان‌بی‌سی به سوالاتی درباره اعتصابات نویسندگان و بازیگران پاسخ داد: «خیلی آزاردهنده است. ما درباره موانعی که در این بیزینس جلوی پایمان هست، صحبت کرده‌ایم؛ هنوز خروج صددرصدی از کرونا تحقق پیدا نکرده بود که در بدترین شرایط زمانی، مصیبت جدیدی اضافه شد. من درک می‌کنم که هر اتحادیه‌ای صلاح اعضا خود را در نظر دارد. آن‌ها می‌خواهند تا بیشترین حق و حقوق منصفانه ممکن را بر اساس عملکرد هر فرد برای اعضا بگیرند. ما با اتحادیه کارگردانان به یک توافق خیلی خوب رسیدیم و ارزش آن‌ها را در این صنعت لحاظ کردیم و از آن طرف نیز دوست داریم تا به توافقی مشابه با بازیگران برسیم. اما توقع آن‌ها اصلاً واقعی نیست؛ و آن‌ها به چالش‌های این بیزینس افزودند که راستش را بخواهید، خیلی مصیبت‌بار است.»

آیگر در ادامه افزود: «این کار آن‌ها، تأثیر بسیار مخربی روی صنعت سینما داشته و متأسفانه قربانیان بسیاری نه فقط در میان دست‌اندرکاران سینما بلکه در مشاغلی که از این صنعت بهره می‌بردند نیز خواهد داشت. این مشکل به دلیل اینکه صنعت عظیمی مانند سینما را دربر گرفته است، تأثیر جدی روی اقتصاد مناطق مختلف خواهد داشت. تأسف‌بار است، بسیار تأسف‌بار است.»

فابر در ادامه سؤالاتی درباره مشکلات زیرمجموعه‌‌های دیزنی و احتمال فروش آن‌ها پرسید که آیگر چنین پاسخ داد: «ما به پیشنهاد‌ها و آینده آن بیزینس‌ها فکر می‌کنیم. برخی از محتواهای آن‌ها در راستای اهداف دیزنی است؛ اما سبک عرضه این محصولات، مدل بیزینس و سودآوری آن‌ها، اصلاً اوضاع خوبی ندارد و ما باید با خودمان صادق باشیم. وقتی من دوباره به دیزنی برگشتم، متوجه وجود مصیببت‌های بزرگی شدم که فکرشان را هم نمی‌کردم. ما باید این مشکلات را حل کنیم و الان وقت حل کردن آن‌ها است… مدیریت پیشین به دلیل اینکه می‌خواست تا پلتفرم دیزنی پلاس را به‌عنوان یک بازیگر اصلی وارد میدان استریمینگ کند، تعداد زیادی سریال‌ها و فیلم‌های نه چندان موفق را به بازار عرضه کرد. مخاطبان به دلیل تعداد زیاد آثار مارولی، از این ژانر خسته شده‌اند و بدین‌جهت ما در آینده از تعداد آثار ابرقهرمانی مارول کم خواهیم کرد.»

آیگر در پایان به اتهاماتی که ران دی‌سنتیس به دیزنی می‌زند گفت: «اینکه دیزنی حتی ذره‌ای قصد استفاده جنسی از کودکان را دارد، حرف بسیار بی‌پایه و اساس و نادرستی است.»