سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
اعتصابات سراسری هالیوود تاثیر خودش را گذاشت؛

دیزنی اکران فیلم‌هایش را عقب انداخت

Star-Wars

دیزنی در راستای اعتصاب سراسری نویسندگان هالیوود، یک تغییر اساسی در تقویم انتشار آثار خود اعمال کرده است.

سوره سینما – دیزنی به دلیل اعتصاب نویسندگان هالیوود و البته احتیاط در مورد اعتصاب احتمالی انجمن بازیگران سینما، تغییرات عمده ای در تقویم انتشار آثار خود ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، «آواتار ۳» که قرار بود در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ از سوی فاکس قرن بیستم منتشر شود، حالا انتشار آن تا تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ به تعویق افتاد و البته «آواتار ۴» از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ به ۱ دسامبر ۲۰۲۹ و «آواتار ۵» از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ به ۱۹ دسامبر ۲۰۳۱ منتقل شده اند.

جنگ ستارگان بدون عنوان که در ابتدا برای ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود به ۲۲ می ۲۰۲۶ منتقل خواهد شد. آخرین فیلم جنگ ستارگان که در سینماها اکران شد، «جنگ ستارگان: اپیزود نهم – ظهور اسکای واکر» در دسامبر ۲۰۱۹ بود.

کل استودیو مارول نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. انتشار فیلم «Blade» با بازی ماهرشالا علی و میا گاث که فیلمبرداری آن به دلیل اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا متوقف شد، از ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ به ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ موکول شده است.

فیلم «صاعقه» (Thunderbolts ) با بازی هریسون فورد و فلورنس پیو نیز به دلیل اعتصابات متوقف و انتشار آن از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ به ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ منتقل شد.

فیلم «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» (Captain America: Brave New World) از ۳ می ۲۰۲۴ به جایگاه قدیمی «صاعقه» (Thunderbolts ) در ۲۶ جولای ۲۰۲۴ منتقل شد.

«چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) از ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ به ۲ مه ۲۰۲۵ منتقل شده است. « انتقام جویان: سلسله کانگ» (Avengers: The Kang Dynasty) به تاریخ ۱ می ۲۰۲۶ رسید و (Avengers: Secret Wars) نیز در ۷ می ۲۰۲۷ افتتاح می شود.

انتشار فیلم (Deadpool Untitled) پنج ماه عقب افتاد و از ۸ نوامبر ۲۰۲۴ به ۳ مه ۲۰۲۴ رسید. فیلم «آماتور» (The Amateur) متعلق به استودیوی قرن بیستم در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ منتشر می شود و فیلم «رویداد بیگانه» (Alien Event) که آن هم متعلق به فاکس قرن بیستم است برای ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ تنظیم شده است. همچنین «موآنا» (Moana) با یک هفته تاخیر، ۲۷ ژوئن ۲۰۲۵ منتشر می شود.

در ادامه این روند باید دید این اعتصاب چه تاثیری بر همایش کامیک کان خواهد داشت که از ۲۰ تا ۲۳ جولای در سن دیگو اجرا می شود.