سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
خاطرات فرح پهلوی در تلویزیون/

«معمای شاه» ۲۲ بهمن روی آنتن می‌رود

moammaye-shah

تهیه‌کننده سریال «معمای شاه» تأکید کرد برای رسیدن به شناخت جامع از زندگی خاندان پهلوی از همه اسناد و مدارک از جمله تألیفات فرح پهلوی استفاده شده است.

تهیه‌کننده سریال «معمای شاه» تأکید کرد برای رسیدن به شناخت جامع از زندگی خاندان پهلوی از همه اسناد و مدارک از جمله تألیفات فرح پهلوی استفاده شده است.

علی لدنی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» درباره آخرین خبرهای این پروژه به سوره سینما گفت: همچنان مشغول تصویربرداری فاز اول این سریال که زندگی خاندان پهلوی را شامل می‌شود هستیم. این روزها در کاخ سعدآباد مشغولیم تا یک هفته دیگر با همکاری سازمان میراث فرهنگی به کاخ نیاوران و بعد از آن هم به کاخ گلستان خواهیم رفت.

تهیه‌کننده «نوشدارو» گفت:  فاز دوم این سریال ضبط زندگی مردم است. بازیگران فاز دوم در شرف انتخاب شدن هستند. تدوین همزمان در حال انجام است اگر حمایت‌های سازمان صدا و سیما به موقع باشد انشاءالله از ۲۲ فروردین این سریال روی آنتن می‌رود. در «معمای شاه» مردم با نوستالژی زندگی در دهه‌های پیشین و زندگی خاندان پهلوی رو به رو می‌شوند. شاید برای مردم جذاب باشد که از زندگی خانواده پهلوی بیشتر بدانند. ما از تمام اسناد محرمانه و مدارک برای شناخت واقعی استفاده کردیم. حتی از کتاب‌هایی که فرح پهلوی نوشته هم استفاده کردیم.

moammaye-shah1

در «معمای شاه» ساخته محمدرضا ورزی شکرخدا گودرزی، حسام نواب‌صفوی، مهراوه شریفی‌نیا، حدیث فولادوند، سپند امیرسلیمانی، داریوش ارجمند و … بازی می‌کنند. محمدرضا ورزی که پیشتر هم مجموعه‌های تاریخی درباره تاریخ معاصر ایران برای تلویزیون ساخته در «معمای شاه» بر تاریخ سلطنت رژیم پهلوی تمرکز بیشتری داشته و به نظر می رسد برای نخستین بار است که خاطرات نزدیکان شاه سابق، از جمله همسر وی یکی از منابع نوشتن فیلمنامه بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>