سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در ۵:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
یک اتفاق عجیب برای انیمیشن جدید پیکسار؛

«المنتال» از ضرر به سود رسید

Elemental

انیمیشن «المنتال» با کمترین میزان فروش هفته اول در تاریخ پیکسار، کار خود را آغاز کرد، اما در اتفاقی کم سابقه هرچه گذشت فروش آن روندی صعودی یافت. تا بالاخره در آستانه سوددهی قرار گیرد. هرچند هنوز اوضاع عالی نیست.

سوره سینما – «المنتال» جدیدترین ساخته کمپانی پیکسار، با ۲۹ میلیون دلار فروش در هفته اول در آمریکا و مجموع ۴۴ میلیون دلار فروش جهانی در این بازه، ضعیف‌ترین شروع برای یک انیمیشن از این کمپانی بوده است؛ اما پس از دو ماه، فروش این اثر در آمریکای شمالی به ۱۴۸ میلیون دلار و مجموع جهانی ۴۲۵ میلیون دلار رسید. اتفاقی که برای یک فیلم اورجینال بسیار نادر است.

«المنتال» با بودجه دویست میلیون دلاری ساخته شده که یک سفر پر هزینه به فستیوال کن را هم باید به کل هزینه‌هایش افزود. مجموع فروش این اثر برای کمپانی پیکسار امیدوار کننده است. چند انیمیشن اخیر آنها از جمله «به پیش» و «لایت‌یر» در گیشه شکست خوردند. سه فیلم «قرمز شدن»، «لوکا» و «روح» نیز مستقیماً به پلتفرم دیزنی پلاس فرستاده شدند. احتمالا می‌توانید حدس بزنید که حالا با فروش قابل قبول «المنتال» دو کمپانی دیزنی و پیکسار تا چه حد خوشحالند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>