سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
رونمایی از همه محصولات دیزنی؛

از کاپیتان آمریکای سیاه‌پوست تا ابرقهرمان اسرائیلی

D23-Disney

آخر هفته‌ای که گذشت رویداد بزرگ D23 دیزنی برگزار شد. مراسمی که به شکل سنتی به رونمایی از آثار آینده این ابرکمپانی اختصاص دارد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین محصولات سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن D23 دیزنی خواهیم انداخت.

به گزارش سوره سینما، محصولات مختلف معرفی شده در رویداد D23 دیزنی به تفکیک هر بخش را در ادامه می‌خوانید.

* انیمیشن‌ها

قسمت دوم «درون و بیرون» (inside out) با بازی ایمی پولر در تابستان ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. قسمت اول این اثر با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه بود.

Inside-Out-2

«آرزو» انیمیشن اورجینالی است که دیرنی به مناسبت صد سالگی‌اش ساخته و سال دیگر اکران خواهد شد. این فیلم به فضای فانتزی سرزمینی که در آن آرزوها محقق می‌شوند خواهد پرداخت و در دنیایی قبل‌تر از همه آثار انیمیشنی کلاسیک رخ می‌دهد.

Wish

«الیو» (elio) انیمیشن پیکسار با حال و هوای علمی تخیلی بوده اما مملو از شعارهای امروز سازمان ملل خواهد بود.

Elio

«ایواژو» سریالی انیمیشنی است که در نیجریه می‌گذرد. این پروژه به منزله یک نامه عاشقانه به کشور نیجریه تبلیغ شده است. داستان درباره همراه شدن یک پرنسس و پسری فقیر است. نیازی به توضیح بیشتر درباره دلیل ساخته شدن چنین اثری نیست. این اثر سال آتی پخش خواهد شد.

Iwaju

«برد یا باخت» انیمیشن بلند دیزنی پلاس و پیکسار بوده و داستان مربی و یک تیم بیسبال کودکان است. هر اپیزود به قصه یک کاراکتر خواهد پرداخت.

Win-or-Lose

«المنتال» (Elemental) انیمیشنی به کارگردانی پیت سوهن بوده و تابستان آینده اکران خواهد شد. داستان درباره کاراکتر بیش فعالی بنام امبر و یک کاراکتر آرام و گوشه گیر بنام وید است. این دو در مسیر قصه به تفاوت‌ها و وجوه اشتراک خود پی می‌برند. لیل لوئیس و مامودو اتیه نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. این مجموعه تبلور Diversity Casting است.

Elemental

* بازی‌ها

در زمینه بازی‌های کامپویتری D23 دو اتفاق مهم داشت. اول رونمایی از تاریخ انتشار بازی «خورشیدهای نیمه شب» (Midnight Suns) و دوم رونمایی از بازی جدید خالق مجموعه پرطرفدار «آنچارتد». دیزنی اعلام کرد «خورشیدهای نیمه شب» روز ۲ دسامبر منتشر خواهد شد. این بازی که برای کنسول و پی سی همزمان انتشار پیدا خواهد کرد با حضور کاراکترهایی مثل وولورین، دکتر استرنج و روح سوار توسط کمپانی ۲K تولید شده.

Midnight-Suns

مارول همین طور اعلام کرد خالق سه گانه «آنچارتد» (Uncharted) هم برای تولید یک بازی ابرقهرمانی به این شرکت پیوسته. این بازی جدید که قرار است در زمان جنگ جهانی دوم رخ دهد با حضور کاپیتان آمریکا و بلک پنتر تولید خواهد شد. طبق اعلام رسمی مارول این اثر در سطح AAA است.

* فیلم‌ها

«هوکس پوکس ۲» (hocus pocus) فیلمی با بازی سارا جسیکا پارکر و بتی میلدر است. این اثر چند روز دیگر از سرویس دیزنی پلاس پخش خواهد شد. داستان درباره چند جادوگر است که در زمان سفر کرده اند.

قسمت دوم «افسون شده» با عنوان «افسون نشده» (disenchanted) ساخته خواهد شد. تمامی بازیگران اثر قبلی که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، دوباره باز خواهند گشت. ایمی آدامز، مایا رودالف، ایندینا منزل، پتریک دمزی و نیکول براون در این اثر حضور خواهند داشت. داستان دوباره کاراکتر ایمی آدامز را دنبال خواهد کرد. او که از زندگی فعلی خود راضی نیست، آرزوی یک زندگی رویایی را می‌کند که در واقعیت اتفاق ناگواری برایش می‌افتد.

«پیتر پن و وندی» به کارگردانی دیوید لوری و با بازی الکساندر ملونی، جود لاو و اور اندرسون ساخته شده است. این اثر بر اساس رمان جی ام بری اقتباس شده است و در لندن امروزی و سرزمین خیالی نورلند می‌گذرد. «پیتر پن» سال آتی به صورت اختصاصی در دیزنی پلاس پخش می‌شود.

Peter-Pan-&-Wendy

نسخه لیبرالی از «سفید برفی» با بازی بازیگرانی نظیر گال گادوت و ریچل زیگلر در ۲۰۲۴ اکران خواهد شد. این اثر نمونه دیگری از Diversity Casting است.

Snow-White

«موفاسا: شیر شاه» (mufasa: the lion king) پیش‌درآمد فیلم محبوب «شیر شاه» است. این اثر را بری جنکینز کارگردان فیلم همجنسگرایانه «مهتاب» (Moonlight) ساخته است. این موضوع در فضای مجازی حواشی زیادی ایجاد کرده. برخی کاربران معتقدند از کارگردان «مهتاب» انتظار می‌رود، فیلم جدید دیزنی مملو از عناصر تراجنسیتی و همجنس‌گرایی خواهد باشد.  چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است که داستان اثر درباره موفاسا، پادشاه پرایدلندز (pridelands) (اشاره به مدینه فاضله گروه‌های جنسی نوظهور) است و همین باعث شده تا مخاطبان با تردید نسبت به این پروژه نگاه کنند.

Mufasa

اما نقطه اوج مراسم، تیزر «پری دریایی کوچولو» (the little mermaid) بود. در آشکارترین نمونه Diversity Casting در دیزنی، خالقان این اثر تصمیم به تاریخ‌سازی گرفتند. هالی بیلی بازیگر سیاه پوست هالیوودی در نقش آریل، پری دریایی کوچک، ملیسا مک‌کارتی در نقش اورسلا خبیث، اوکافینا در نقش اسکاتل و خاویر باردم در نقش پادشاه تریتن بازی خواهند کرد. پیش بینی می شود این اثر هم توسط مخالفان در فضای مجازی با حملات شدیدی رو به رو شود و با Review Bomb مواجه گردد.

The-Little-Mermaid

اما یکی از اتفاقات بحث برانگیز در حاشیه D23 امسال مشخص شدن حضور یک ابرقهرمان جدید در فیلم «کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی» (Captain America: New World Order) بود. این ابرقهرمان یک زن اسرائیلی به نام صبرا است که عضو موساد به حساب می‌آید. این ابرقهرمان پیشتر و در دهه ۸۰ میلادی در کتاب های مصور مارول، «هالک شگفت انگیز» حضور داشته است. صبرا قرار است با بازی یک هنرپیشه اسرائیلی به نام شیرا هاس آماده اکران شود. نکته جالب توجه در مورد ظاهر این کاراکتر در کتاب‌های مصور آن است که لباسی به رنگ پرچم رژیم اشغالگر قدس دارد که روی سینه‌اش علامت ستاره داوود خورده است.

Sabra

* سریال‌ها

دیزنی در حوزه سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت‌های زیر را انجام داد:

رونمایی از تیزر فصل سوم «مندلورین» (Mandalorian)

رونمایی از تیزر جدید «حمله پنهانی مارول» (marvel’s secret invasion) با بازی ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری. بن مندلسون، مارتین فریمن و اولویا کولمن نیز در این اثر بازی کرده‌اند.

marvel's-secret-invasion

مشخص شدن نام قهرمانان «صاعقه مارول» (Marvel’s thunderbolt) از جمله سرباز زمستان. جولیا لویی دریفوس در نقش ولنتینا الگرا دی فونتین، دیوید هاربور در نقش رد گاردین، هانا کامن در نقش گوست، وایات راسل در نقش افسر آمریکایی، الگا کورلینکو در نقش تسکمستر، فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا و سباستین استن در نقش سرباز زمستان ایفای نقش خواهند کرد.

سریال Armor Wars با بازی دان چیدل و فیلم تلویزیونی «گرگینه در شب» (Werewolf By Night) هم دو اثر دیگری مارولی بودند که توسط دیزنی معرفی شدند.

همین طور از پوستر فصل دوم «لوکی» (Loki) هم رونمایی شد.

از سریالی درباره «دردویل» (Daredevil) با بازی چارلی کاکس هم رونمایی شد. هرچند فعلا فقط مشخص شده که این اثر ۱۸ اپیزود خواهد داشت. مجموعه دردویل که پیشتر در نتفلیکس ساخته شده بود، حال و هوای متفاوتی با آثار دیزنی داشت و این مسئله کمی مخاطبان را نگران کرده که نسخه دیزنی پلاس، بچه‌گانه از کار درآید.

رونمایی از پیش‌درآمد «روگ وان» (Rogue one) با بازی دیگو لونا. این سریال چند روز دیگر پخش خواهد شد.

رونمایی خصوصی از تیزر جدید «ایندیانا جونز ۵»، البته ناگفته نماند که تعدادی از هواداران این سری فیلم‌ها، نگران نابودی میراث سه فیلم کلاسیک هستند. آنها حتی قسمت چهارم را نیز جز مجموعه نمی‌دانند.

کوین فایگی درباره «انتمن و واسپ: کوانتامینیا» (antman and wasp: quantamania) گفت که این فیلم مستقیما فاز پنجم مارول را کلید زده و درباره «انتقام‌جویان: امپراتوری کنگ» (avengers kang dynasty)  است. در این فیلم از بدمن اصلی به نام کنگ امپراطور با بازی جاناتان میجر و بدمن دیگری به نام مودک رونمایی می‌شود.

رونمایی از تصاویر جدید «آواتار ۲»

فصل دوم «جنگ‌های ستاره‌ای: گروه پلید» (star wars: the bad batch) از اوایل ژانویه پخش خواهد شد.

رونمایی از تیزر «جنگ‌های ستاره‌ای: داستان‌های جدای» (star wars: tales of jedi) با معرفی کاراکتر آسوکا، کوئی گن‌جین، کنت دوکو و چند جدای دیگر. نمونه بارز Diversity Casting در این اثر مثل روز مشخص است.

رونمایی از «آیرن‌هارت» (ironheart) پشت درهای بسته. هیچ جزئیات جدیدی از این اثر علنی نشده است فقط دومنیک ثورن نقش ریری ویلیامز را بازی خواهد کرد. فقط تا اینجای کار معلوم شده است که داستان در دانشگاه mit می‌گذرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>