سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۲ در ۲:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب
ونیز سیاسی‌تر از هر زمان دیگر؛

روز اوکراین در جشنواره ونیز!

Ukrainian

هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز در شرایطی از امروز آغاز می‌شود که کمپین سیاسی جدیدی برای حمایت از اوکراین به راه انداخته.

سوره سینما – جشنواره فیلم ونیز در ۶ سپتامبر از برنامه‌ای با عنوان «روز اوکراینی» شامل هم‌اندیشی‌هایی برای حمایت از این کشور و صنعت جنگ‌زده‌اش میزبانی خواهد کرد.

این رویداد که برای دومین سال در لیدو ونیز برگزار می‌شود، «در جهت تجدید همبستگی سازمان مادر جشنواره و بنیاد دو سالانه ونیز با مردم اوکراین و تجربیات حزن‌انگیز آنان است.» این برنامه در طی اقداماتی مشابه برای حمایت از اوکراین با مدیریت بنیاد دو سالانه صورت گرفته است.

برنامه «روز اوکراینی» جشنواره ونیز در هتل اکسلسیور برگزار خواهد شد. این برنامه شامل مراسم معارفه‌ای با حضور رئیس دو سالانه جشنواره، روبرتو چیکوتو، و آلبرتو باربِرا، مدیر هنری این جشنواره می‌شود.

اولین هم‌اندیشی با عنوان «صنعت سینمای اوکراین در طی جنگ» شامل ارائه‌ای از وضعیت کنونی اوکراین توسط مارینا کودرچوک، رئیس آژانس دولتی سینمای اوکراین خواهد بود.

پس از آن گردهمایی دیگری با عنوان «فیلم‌سازی با اوکراین: حمایت و همکاری» با حضور چندین تهیه‌کننده برگزار خواهد شد. از جمله این تهیه‌کنندگان می‌توان به آرتم کولیبائف، رئیس شورای فیلم‌سازی کشور؛ ویکتوریا یارموشچوک، مدیر انجمن سینمای اوکراین؛ سرهی لاورن‌یوک، مدیر انجمن صنعت فیلم اوکراین؛ آندری نوگین، تهیه‌کننده و مدیر ان‌جی‌او اوکراین‌فِست؛ و فیلیپ آزولای کارگردان اشاره کنیم. مدیریت هر دو هم‌اندیشی توسط ولادیمیر آستاپچوک بازیگر، تهیه‌کننده و شخصیت معروف تلویزیون اوکراین صورت خواهد گرفت.

در بخش افق‌های امسال جشنواره ونیز فیلمی از آنا بوریاچکوا با عنوان «تا ابد-تا ابد» اکران خواهد شد؛ بوریاچکوا که اولین تجربه کاری خود را پشت سر گذاشته درست دو ماه قبل از هجوم تمام عیار روسیه به اوکراین، بخش عمده فیلم‌برداری این فیلم را در کی‌یف تکمیل کرده بود.

هشتادمین جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر در ایتالیا برگزار خواهد شد.