سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۴۰۲ در ۱:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

پیام وزیر ارشاد به دومین جشن مهر سینمای ایران

Mehre-Cinema-Vazire-Ershad

پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشن مهر سینمای ایران منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، متن کامل پیام محمدمهدی اسماعیلی به این شرح است:

«سینمای ملی ایران اسلامی، متولد معنویت و مولود معرفت و زاده‌ فضیلت‌هاست. چنین سینمایی به کشف حقیقت‌ و تسکین انسان نظر دارد و آگاهانه به رابطه‌مندی مردم، هویت، مذهب، تحکیم باورها، تثبیت آداب و آیین‌ها ‌می‌اندیشد. سینمای امروز، با بیان هنرمندانه‌ بایدها و نبایدها، می‌کوشد انسان روزگار خود را رویین‌تن سازد و با تعریف دینی و ترسیم جامعه‌ الهی، نقشی علاج‌بخش و عاقبت‌اندیش ایفا کند. طراحی و تدوین چنین چشم‌اندازی را از مهم‌ترین تکالیف و خجسته‌ترین مقاصد ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین کرده و با علم به دشواری‌ها و ناهمواری‌ها و با اتکا به تاکید دولت محترم مبنی بر توسعه‌ عدالت فرهنگی و معماری مطلوب مدیریت هنری، تمرکز بر تمدن ایرانی‌اسلامی را مسیر مستقیم خویش ترسیم کرده‌ایم. از جمله رویدادهایی که منحصرا برساخته‌ تکثراندیشی و عدل‌محوری دولت سیزدهم است؛ «رویداد مهر سینمای ایران» است که صحنه‌ ظهور نسل نو و بستر بهره‌مندی از سرمایه‌های سینمایی استان‌هاست. میدان مبارکی که جهادگران سینمای امروز را به تولید و توسعه‌ی هنر فراخوانده است و می‌کوشد با حفظ حرمت و پاسداشت پایگاه سینما، نشاط فردی و آگاهی اجتماعی را در اضلاع جغرافیای ایران اسلامی تعمیم بخشد. اولویت‌بخشی به این رویداد نوپدید و آتیه‌مند را از ماموریت‌های سازمان سینمایی می‌دانم و امید آن دارم که فرزندان فرهیخته‌ فرهنگ و هنر این سرزمین، با اعجاز خویش، سفیران برومند سینما باشند.

فروتنانه به همه‌ اصحاب این دوره‌ مهر سینمای ایران که با مهر و مهارت و مدیریت خویش، موید منزلت و مرتبت سینما در منظر جامعه‌ اسلامی بودند قدردانی می‌کنم.

محمدمهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

گفتنی است «دومین جشن مهر سینمای ایران» از ۲۶ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها و ۱۳ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>