سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۴۰۲ در ۱:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب
واکنش هنرمندان به جنایت اسرائیل در غزه؛

حرف بزن بفهمم زنده‌ای

Palestine

هنرمندان به حمله جنایتکارانه و وحشیانه اسرائیل به بیمارستان «المعمدانی» غزه واکنش نشان دادند.

سوره سینما – جنایتی که سال ها توسط رژیم صهونیستی جان مسلمانان غزه را می گیرد در هیچ قانون و مسلکی توجیهی ندارد. از ۱۰ روز پیش بار دیگر، بمب های اسرائیل روی سر مردم غزه آوار شدند. شب گذشته در یک جنایتی وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه حمله کرد. پس از این حمله که جان شمار زیادی از مردم غزه، به ویژه کودکان را گرفت، هنرمندان ایرانی نیز مانند هنرمندان و مقامات کشورهای دیگر واکنش نشان دادند و با ابراز ناراحتی این اقدام و جنایت را به شدت محکوم کردند.

در ادامه واکنش هنرمندان را به این فاجعه مرگبار می‌خوانید:

مرضیه برومند: با رژیم صهیونسیتی هم می‌جنگیم

مرضیه برومند در مراسم خاکسپاری مرحوم داریوش مهرجویی و مرحومه وحیده محمدی فر در سخنرانی کوتاه خود به ماجرای رخ داده در فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: «ما اینجا ماندیم در مملکت خودمان باشیم. با ما خوب باشید آنوقت با اسراییل و رژیم صهیونسیتی هم می‌جنگیم.»

احسان علیخانی: تنها قربانی سیاست کثیف؛ مردم بیگناهند

احسان علیخانی نوشت: «حمله موشکی به بیمارستان که تنها پناه بیمار، زخمی، زنان و کودکان است… این یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت، برای تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت های نقابزده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می دهند… تنها قربانی سیاست کثیف؛ مردم بی‌گناهند.»

هوتن شکیبا: و زندگی این بچه‌ها

هوتن شکیبا بعد از انتشار خبر بمباران بیمارستان المعمدانی با انتشار استوری از کودکان مصدوم شده به این جنایت واکنش نشان داد و نوشت: « و زندگی این بچه‌ها…»

هومن حاجی‌عبدالهی: ننگ بر کودک‌کشی

هومن حاجی‌عبدالهی نوشت: «کودکان مظلوم ترین قربانیان جنگ هستند. در همه ادیان الهی خواست و اراده خداوند نوزادان را نصیب والدین می کند. نوزاد اراده ای برای انتخاب والدین و جغرافیای زندگی اش ندارد اما در جنگ ها به جرم کودک دشمن بودن بیشترین آسیب را می بینند. نفرین به جنگ، ننگ بر جنگ، ننگ بر کودک‌کشی، آدم فقط بمیره و این تصاویر رو نبینه.»

ملیکا زارعی: خون مظلوم هرگز بر زمین نخواهد ماند

ملیکا زارعی نوشت: «جنایت بزرگ بشری… فاجعه قرن… مگر می شود این میزان بی رحمی، خون مظلوم هرگز بر زمین نخواهد ماند…»

محمدحسین مهدویان: حرف بزن بفهمم زنده‌ای

محمدحسین مهدویان با انتشار فیلمی از گفتگوی یک کودک با کودک شهید شده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «سامعنی!! صدامو می‌شنوی؟ حرف بزن بفهمم زنده‌ای.»

نیما جاویدی: این یک جنایت بی‌شرمانه است

نیما جاویدی با انتشار تصویری از کودکی آسیب‌دیده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «این یک جنایت بی‌شرمانه است!!»

فرزین محدث: جنایت برای انسان یک سرگرمی است

فرزین محدث بازیگر سینما و تئاتر نیز با انتشار عکسی خبری با تیتر «فاجعه انسانی در غزه؛ حداقل ۵۰۰ نفر شهید در بمباران بیمارستان»، چنین نوشت: «انسان موجود ترسناکی است و جنایت برایش یک سرگرمی.»

سیما تیرانداز: بیچاره مردم که در آتش جنگ می‌سوزند

سیما تیرانداز در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: «بیچاره مردم بی‌گناه که در آتش جنگ می‌سوزند.»

وی همچنین تصویری از کبوتر صلح را منتشر و نوشت: stop war

منصور ضابطیان و واکنش به بمباران نوار غزه

منصور ضابطیان که برای نگارش سفرنامه جدیدش در ژاپن حضور دارد، با انتشار تصاویری از ژاپن پس از بمباران هسته ای و نوار غزه بعد از بمباران اسرائیل به این واقعه واکنش نشان داد.

علی ضیا: تنها پیروز جنگ فروشندگان پارچه‌های مشکی هستند

علی ضیا ویدیویی از این جنایت منتشر کرد و نوشت: «تنها پیروز جنگ فروشندگان پارچه های مشکی هستند.»

مجید واشقانی: دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت

مجید واشقانی نیز با انتشار تصویری از کودکان زخمی در بیمارستان غزه نوشت: «دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت…»

سیاوش حقیقی: دنیای کثیف سیاست در سکوت

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار تصویری از کودکان آسیب دیده در بیمارستان المعمدانی، نوشت: «دنیای کثیف سیاست در سکوت. نجاست از وجود حامیان این رژیم صهیونیستی می‌بارد.»

حسین سلیمانی: مرگ هر انسان بی گناهی غم انگیز هست و بس…

حسین سلیمانی در دو استوری متوالی نوشت: «بدون تو بی شرفی که از مرگ یک انسان بی گناه خوشحال و از مرگ یکی غمگین میشی… مرگ هر انسان بی گناهی در هر کجای جهان غم انگیز هست و بس… چه بدتر اینکه آن انسان بی گناه یک مادر یا یک کودک باشد…»

سعید خانی: لعنت به جنگ…

سعید خانی؛ تهیه کننده سینما با انتشار تصویری از کودکان بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «لعنت به جنگ…»

فرزاد حسنی: اسرائیل شرّ مطلق است

فرزاد حسنی نیز در پیام صریحی که در قالب استوری در صفحات شخصی خود منتشر کرد با خشم نوشت: «هرکس در مورد جنایتکار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد باید دهانش را جِر داد. اسرائیل شر مطلق است.»

گرشا رضایی: نفرین به جنگ…

گرشا رضایی؛ خواننده پاپ ایران استوری از کودکان غزه که با بال های فرشته بر آسمان غزه پرواز می کنند، گذاشت و نوشت: «نفرین به جنگ…»

محسن چاووشی: این غم زیاده

محسن چاووشی ویدیویی از جنگ غزه را که با صدای خودش تلفیق شده، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. چاووشی در این آهنگ می خواند: «این غم زیاده… که اشک می ریزم واسه تو بی اراده…»

هنرمندان هر سرزمینی در کنار مقامات می توانند صدای یک ملت ستمدیده را به گوش تمام جهان برسانند. در شرایط امروز که در گوشه ای از جهان ظلم حاکم شده و جنگ به شکل بی رحمانه‌ای در حال پیشروی است، توقع می رود هنرمندان بیشتری به آن واکنش نشان دهند و به دادخواهی مردم بی گناه غزه برآیند اما متاسفانه خیلی از آن ها در سکوت مطلق قرار گرفته اند!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>