سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۴۰۲ در ۷:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از کتاب «چهل سالگی» جشنواره فیلم کوتاه تهران

40salegi

سعید هاشم‌زاده گردآورنده کتاب «چهل سالگی» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این کتاب ثمره ایده‌ای جنون‌آمیز و کاری گروهی در راستای تاریخ بی‌ثبات اما جذاب جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

به گزارش سوره سینما به نقل از صبا، کتاب «چهل‌سالگی» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن ۸ پردیس سینمایی ملت رونمایی شد. سعید هاشم‌زاده گردآورنده کتاب پس از رونمایی این کتاب در صفحه اجتماعی خود نوشت: «ما به این کلام کوندرا معتقد بودیم که تاریخ، پیاپی شدن دگرگونی های بی دوام است، و به این ایده اندیشیدیم که گوشه‌ای از هویت تاریخی سینما و فرهنگ ایران را که دگرگونی هایی بی دوام داشته، مدون کنیم و تدوین چهل سالگی، مرور و بررسی ۳۹ دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، را آغاز کردیم.

در این حرکت جنون‌آمیز هزاران صفحه از مجلات و جراید و بولتن ها و کتب را به‌گزین و گردآوری کردیم و بیش از ۲۵۰ فیلم برگزیده از این چهل سال را به صفحاتی از تاریخ پیوند زدیم، تا پرسپکتیوی درست را پیش روی مخاطبان قرار دهیم.

کتاب «چهل سالگی» ثمره این ایده جنون آمیز و کاری گروهی در راستای تاریخ بی ثبات اما جذاب جشنواره فیلم کوتاه تهران است.»

«چهل سالگی»مرور ۳۹ دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران به اهتمام سعید هاشم زاده است. از جمله پژوهشگران و نویسندگانی که او را در جمع‌آوری این اثر یاری کرده‌اند می‌توان به احسان طهماسبی، شهرزاد امیر شاه کرمی، کمال پورکاوه، فاطمه ترکاشوند، درنا معین راد، محمد رنجی، ویراستاران: ابراهیم هاشم زاده و فرید متین اشاره کرد.

این کتاب به زودی توسط انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران، توزیع و پخش خواهد شد.