سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۴۰۲ در ۱۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

«کورش» دیگر محبوب‌ترین سینمای کشور نیست!

Kourosh-Cinema

طبق اعلام سامانه «سینماتیکت»، پردیس سینمایی «ایران‌مال» در صدر جدول بیشترین انتخاب مردم برای سینمارفتن قرار دارد و بعد از آن پردیس سینمایی «کورش» و پردیس سینمایی «آزادی» رده‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سوره سینما، جزئیات فروش بلیت آنلاین سینما به تفکیک فیلم‌های پرمخاطب، سینماهای محبوب مردم و ماه‌های پرمخاطب در شش ماه نخست سال منتشر شد.

سامانه فروش بلیت «سینماتیکت» در نیمه اول امسال با فروش بیش از ۴ میلیون بلیت، حدود ۴۲ درصد از سهم بازار فروش را به خود اختصاص داد که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این رقم در فروش آنلاین ۸۹.۲۲ درصد برآورد شده است.

بنابر گزارش شش ماهه این سامانه، فیلم «فسیل» که در گروه کمدی‌های پرفروش امسال قرار دارد، با ۲میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۷۳ بلیت خریداری شده، صدرنشین جدول فروش سینماتیکت شده است.

بعد از آن یک فیلم کمدی دیگر یعنی «شهر هرت» با فروش حدود ۶۰۰هزار قطعه بلیت در رده دوم و درام «سه کام حبس» هم با ۲۱۹هزار و ۵۵۰ بلیت فروخته شده، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌است. همچنین فیلم‌های «آهنگ دو نفره» با فروش ۱۶۸هزار و ۴۳۶ بلیت و «کت چرمی» با ۱۶۱هزار و ۷۵۶ قطعه بلیت فروخته شده، در رده‌های بعدی قرار دارند.

«ملاقات خصوصی»، «غریب»، «بخارست» و «عروس خیابان فرشته» هم به ترتیب با ۱۵۹هزار و ۴۵۰ ، ۱۱۵هزار و ۹۴۸ ، ۷۰هزار و ۷۹۲ و ۷۰هزار و ۷۱۸ بلیت دیگر پرفروش‌های نیم سال اول ۱۴۰۲ در سینماتیکت هستند.

*کدام سینما‌ها؟

بر همین اساس پردیس سینمایی «ایران‌مال» با ۳۳۵هزار و ۸۴۵ بلیت فروخته شده در صدر جدول بیشترین انتخاب مردم برای سینمارفتن قرار دارد و بعد از آن هم پردیس سینمایی «کورش» با ۳۲۹ هزار و ۴۴۰ بلیت، پردیس سینمایی «آزادی» با حدود ۱۷۳ هزار بلیت فروخته شده و پردیس سینمایی «ملت»  با ۱۶۲ هزار ۶۳۲ و پردیس سینمایی «مگامال» هم با حدود ۱۵۷هزار بلیت فروخته شده رده‌های بعدی انتخاب مردم برای تماشای فیلم را به خود اختصاص دادند.

*از تهران تا خراسان، فارس و…

همچنین بعد از تهران و البرز که با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بلیت فروخته شده،  ۷۲.۲۸ درصد از فروش کل «سینماتیکت» را به خود اختصاص داده‌اند، استان‌های خراسان رضوی با فروش حدود ۶۰۰ هزار بلیت، اصفهان با ۲۹۳هزار، فارس با ۲۷۱هزار و قم با ۱۲۳ هزار بلیت در رده‌های بعدی قرار دارند.

*فیلم، تئاتر و کنسرت

این مجموعه که در ۶ماه اول امسال فروش آنلاین بلیت ۱۲۸ تئاتر کمدی و غیرکمدی را نیز پوشش داده، در مجموع ۳۳۶ هزار و ۶۸۶ بلیت در این حوزه فروخته که از این آمار ۹ هزار ۴۳۷ بلیت به نمایش‌های غیرکمدی و ۳۲۷ هزار و ۲۴۹ بلیت خریداری شده هم به تئاترهای کمدی تعلق دارد.

در کنار این‌ها سینماتیکت که مدتی است در حوزه فروش بلیت کنسرت هم فعالیت می‌کند، از این منظر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در نیمه اول سال ۲۰هزار و ۴۲۴ بلیت توسط این سامانه به فروش رسیده است.

*اردیبهشت شلوغ سینما

بر اساس این گزارش، اردیبهشت‌ماه با فروش یک میلیون و ۱۲۴هزار و ۷۷۴ بلیت پرمخاطب‌ترین ماه سینمایی در شش ماه نخست سال محسوب می‌شود. بعد از آن فروردین با یک میلیون و ۱۲ هزار بلیت و اولین ماه تابستان هم با فروش بیش یک میلیون دومین و سومین ماه محبوب برای سینمادوستان بوده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>