سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۴۰۲ در ۳:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
طوفان الاقصی سوژه پروپاگاندای صهیونیست‌ها؛

زنان ارتش اسرائیل راهی اسکار خواهند شد!

Women-in-the-IDF

فیلم‌سازان اسرائیلی با هدف قرار دادن اسکار ۲۰۲۴، از هم‌اکنون مشغول کار بر روی پروژه فیلم بلندی از وقایع ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) هستند.

سوره سینما – فیلم‌سازان اسرائیلی از هم‌اکنون با هدف قرار دادن اسکار ۲۰۲۴ مشغول کار بر روی پروژه‌ای هستند که گویا قرار است وقایع واقعی ۷ اکتبر را به تصویر بکشد؛ داستان این فیلم حول نیروی -به اصطلاح- دفاعی اسرائیل و واحد تانک آن است که همه افراد حاضر در آن را زنان تشکیل می‌دهند.

آیلت مناهمی که در سال جاری در یکی از جشنواره‌های فیلم اسرائیل با فیلم «هفت نعمت» برنده جایزه برترین فیلم شد، قرار است پروژه مذکور را کارگردانی کند. از قرار معلوم او مجدداً با نویسنده/ بازیگر اِلنور سِلا در این کار همکاری خواهد کرد و گویا سلا در این فیلم نیز وظیفه فیلم‌نامه و بازی را بر عهده گرفته است.

تمرکز داستان این فیلم با الهام از وقایع ۷ اکتبر بر روی یک واحد تانک است که همه نیروهای آن را زنان تشکیل می‌دهند که گویا درگیری شدیدی نیز با نیروهای مقاومت فلسطینی پیدا می‌کنند. این اتفاق برای بار اول در تاریخ اسرائیلی‌ها رخ داده و از این باب فرصت ویژه‌ای را برای پروپاگانداسازی به آنها می‌دهد. اسرائیلی‌ها بعد از جنگ اخیر، با موجی از نفرت عمومی در سراسر جهان رو به رو شده‌اند و به نظر می‌رسد برای ایجاد یک وجهه مثبت از خودشان قصد دارند سینما را بیشتر مورد توجه قرار بدهند.